tisdag 2 mars 2010

Tröst i snöeländet!!!!!

Efter regn kommer ju alltid solsken!!!!! Och detta var en härlig tröst i SNÖ eländet!!!!! Vårt fönster, vårt hem på framsidan av Anna Örnbergs nya bok. Inred Lantligt ute och inne.
Boken kommer ut den 3 maj. Underbara Anna med den lika Underbara fotografen Tommy Durath tillbringade vi några dagar med, och detta resulterade i att vi fick vara med i deras bok.
Jag vet att denna bok är skriven med mycket känsla..bilderna är ljuvliga och texten är så inspirerande. Anna skriver så att man själv blir inspirerad av vad man sagt, och Tommy tar så underbara bilder...så man blir såå hänförd. Det är en ära att ha fått träffat och upplåtit sitt hem och sin trädgård till dessa underbara människor. En annan tröst är att jag fyndat på loppis idag (ursäkta de dåliga fotona) En plastborg och en plastspegel. Nej jag har inte blivit snöblind..........

Kolla baksidorna !!!! Här ska gjutas betong !!!! Kan ni se en borg i cement inbäddad i grönska.Det går att leda vatten som sipprar ner i en liten stenhög. Sen kan ni också se en cementram som jag ska göra en annan spännande sak med. Men det blir ett framtida inlägg.Om hararna gnager upp all växtlighet så får ni väl titta på betong om ni kommer på besök.

Ha en go vecka

Carina

20 kommentarer:

Rut och Signe sa...

Men himmel så uppfinningsrik du är. Jag hade aldrig kommit på att använda borgen som gjutmaterial. Toppen! Du får visa senare hur det blev.... Härligt att få medverka i en bok med sitt hem. Ska se om svägerskan, som jobbar i bokbutik, kan fixa fram denna boken. Ha en skön kväll! Marie

Compact Garden sa...

Men vad kul att se ert fönster på framsidan..jag vet ju var det fönstret sitter någonstans hihi...det blir till att inhandla en ny bok minsann..har hennes förra bok som är ljuvlig..

Det finns bara en som skulle komma på att få med sig en plastborg hem..men det kommer att bli hur bra som helst i er trädgård.

Ha en riktigt skön kväll Kram Anne

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Först, jättegrattis till del i en säkert jättefin bok och att hamna på framsidan...bara sååå coolt! :o)
Haha, direkt när jag såg bilden på borgen och spegeln tänkte jag ohhh, gjutformar! Tänk så insnöad man kan vara...men kul är det!
Ha den finaste av veckor,
kram Lydia

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej,
jag missade förödelsen här i helgen... Det svider verkligen i hjärtat när man ser sånt som djuren gnagt sönder:-( Sååå tråkigt!!

Så roooligt att ni nu finns i tidningsform, får se om det finns kvar något ex här i byn eller om alla andra kära nördar o bloggare hunnit före mig:-)
Och i bokform... också! Ni har verkligen varit på hugget eller varit huggna....?? Nä, så kan man ju inte säga... men jag är på fnisshumör ikväll;-) Ha en go kväll! H.

Börjelundskan sa...

iiiiiiiiiiiiii, din lyckos!! Jag går själv bland leksaker och letar formar, men allt jag hittar är sånt vanligt man gör sandkakor av,
och det ser lite för barnsligt ut för smak.

Vad kul att boken äntligen kommer ut, jag har lagt den på bevakning för den måste jag ha.

Vi hörs i morron sötis!

Kram Cin

Kristina sa...

Vad roligt med boken och otroligt med din fantasi med leksakerna. Ger en annan lite mer öppnade ögon. Här uppe i Umeå är vi snart begravna i snö. Vår ute julgran är nu
översnöad. Vi har en smalgång ut till vägen. Finns ingen stans sätta snön och min stackars mans rygg är snart knäckt.Tyvärr kan jag ju ej hjälpa honom. Känns långt långt till våren men måste vara ännu svårare för er som är vana med annat. Tur att man får titta på era vackra bilder och minnas andra tider. Kram Kristina I Umeå

Alen Trädgård sa...

Vilken kul ide att gjuta i borgen:) Kommer att bli urhäftigt. Vilken härlig känsla det måste vara att se "sitt" fönster på utsidan av en bok:) Men jag förstår både Anna Örnberg och fotografen Tommy Durath att de ville fota ert hem. Det måste ju vara rena drömmen att få botanisera bland era vackra möbler och saker.Ha det gott/Monne

Med fingrarna i (j)orden sa...

Vad kul med boken, den ser verkligen inspirerande ut med det härliga fönstret. Läckert att hamna på omslaget!
Och det är väl bara de äkta kreativa som fyndar borgar och gula plastspeglar för att de ser att det går att skapa något av dem. Kul!
Eva

Ester sa...

Det är så härligt med människor som har förmågan att se saker ur ett annat perspektiv! Vem, mer än du, skulle komma på tanken att vända en plastborg upp-och-ner - och hitta ett möjligt mästerverk?
Grattis till boken och omslaget. Måste absolut läsa den!
Kram
Ester

IngunnBW sa...

For en glimrende idé! Betong er jo så i tiden og moro å lage. Denne varianten har jeg ikke tenkt på - smart du!

Spirande grönt - sa...

Väldigt vacker bild på ett vackert fönster!

Spännande betongprojket också.

Rebecca

Annika Christensen sa...

Grattis vad ljuvligt..
Det blir dubbelt upp för er i år!!
Så spännande att få se denna bok.
Den skall inköpas så klart.
Ha en bra dag
Annika

Annika Christensen sa...

-Glömde
Förstod direkt vad du skulle ha borgen till.Jag känner ju dig!!
Annika

NinaH sa...

Nämen så smart! Vilka fina betongborgar det kommer att bli!

Och vad härligt att det handlar om er i nya boken! Hört om boken via "Madicken" - först muntligt (i Rosenknopparna)och läst om den på hennes blog idag också. Men inte visste jag att det var ert fönster på framsidan av boken (och reportage inuti)! Gör den ju extra lockande!;-)

Hannele på Hisingen sa...

Grattis!

Margot sa...

Hej! Det finns något att hämta hos mig....
Ha en skön kväll / Margot

Annika Christensen sa...

Nästa tröst är på väg.
Hoppas ni skall gilla boken.
Annika

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Hej på er båda två!
Betong är fint det också även om blommande träd är finare.
Grattis - vad roligt och spännande!
Har ju sett hur ni har det så jag vet att ni har den där fantastiska förmågan till att arrangera.
När jag var på mässan i London för ett par veckor sedan köpte jag en bok från 1936 skriven av Gertrude Jekyll, Colour Schemes for the Flower Garden. Den läser jag en liten bit i när jag gått till sängs. Eftersom den är på engelska blir jag snabbt sömnig. Samlar på mig citat ur den och ett av dem passar in på er. Hör bara: 'Scense of beauty is the gift of God, for which those who have received it in good measure can never be thankful enought.'
Så bocka och tacka för den förmåga ni fått ;-))
Ha det gott och riktigt trevlig helg
Birgitta

Anonym sa...

ÅÅÅååå.. från sovrumsfönstret. så vackert. Ser fram emot att bläddra i boken. Borgen var verkligen cool. Den kommer passa in perfekt bland älvor och drakar..

Kram
Lillasyster

Anonym sa...

http://lumerkoz.edu Good crew it's cool :) http://soundcloud.com/avodart aldermen haphazardly http://soundcloud.com/zetia warn http://talkingaboutwindows.com/members/Buy-Clarinex/default.aspx platonic expensesform http://riderx.info/members/Buy-Meridia-Online.aspx zhong http://soundcloud.com/aricept bimber reorder