torsdag 11 mars 2010

Jag längtar till grönt...

Jag var ute med hunden på långpromenad och såg att i dikeskanten där det var plogat hade snön smällt så pass att lite lite grönt gräs tittade fram.....åh vad jag längtar!

Bara hitta en liten skön plats att ställa en stol på i all grönska och bara njuta och koppla av.


Att få rensa i rabatterna längtar jag också efter, känslan att få känna jorden och växligheten i fingrarna...mumma!

Tänk dig en solig varm förmiddag, solen silar sig genom bladverket i trädkronorna, det surrar så där gött och du går omkring och ser vad som har hänt i trädgården.

Sätter dig bekvämt i den vandrande skuggan, kanske med en bra bok eller en kopp nybryggt kaffe....det är livet det!
Snart så....
Ken

25 kommentarer:

Furulunden sa...

Oj, Oj så vakkert du har det. Den hagen ville jeg gjerne vandre i og, som du sier, sette meg ned og bare nyte. Mette

Gela sa...

Det lät ju ej dumt alls. Vad fina bilder du visar. Längtar också efter grönt. Ligga under ett körsbärsträd och titta upp på himlen. Ha en fin kväll/Gela

Annika Christensen sa...

Hej!

Ja du man kan knappt tro att någonsin skall bli grönt igen.
Jag längtar efter dofter.
Sitta låter skönt.
Kram
Annika

Annica sa...

Alla längtar nog efter sol och grönska nu men nog längtar vi trädgårdsmänniskor lite lite mera än alla andra ;)

Karin sa...

Så fina bilder du visar. Det känns avlägset men kanske kan jag beskära litet i helgen?
Karin

Spirande grönt - sa...

Tack för klorofyllkicken:) Det behövs!

Ha en fin kväll

Rebecca

Börjelundskan sa...

Åhhhh, vad jag vill krypa in i dina bilder Eran underbara trädgård är en lisa för själen,....så rogivande och inspirerande,....I love it!! Hoppas jag får sitta där och fika med dig i sommar :).

Visst blir man barnsligt lycklig över av att hitta en liten plätt med gräs *fniss*.

Ha en härlig helg med lerklumparna nu. Vet att du kommer skapa underverk.

Puss & Kram. Cin

Anjas Hill sa...

ALLTSÅ: JAG KRÄKS ÅT DET DÄR VITA UTE - Å JÄKLAR SÅ SAKTA DEN SJUNKER - OM DEN NU GÖR DET...NÄ! KOLLA IN LOTTAS HÄRLIGA GARDENKLÄDEROCH NJUUUUT!/ANJA

Alen Trädgård sa...

Sagolikt ljuvliga suktebilder du visar:) Man är ju nästan helt bedövad av längtan efter grönt. Det går ju så otroligt långsamt för snön att töa bort. Ha det gott /Monne

Hannele på Hisingen sa...

Underbart det ser ut,
kram.

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Jaaa, du Ken...det gör vi med! Och med de bilderna som inspiration, så blir längtan inte mindre...
Vårkram på er,
Lydia

Lotta 8`) sa...

Suck...ja..... så fint... ljumna sommarkvällar, gott att grilla och ett glas .... måtte vi stå ut tills dess :)

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hmmmm.... att bara vara... det gör man fint när man sitter bland ogräsen tycker jag... visst längtar man!

Christina sa...

Grönt är skönt!

Jenny på landet sa...

Underbart är ordet! Vilka fina foton du har lagt upp! Nu längtar jag ännu mer!
Jenny

Madame C sa...

Vilka vackra bilder! Längtar till jag kan börja fotografera i min trädgård. Tack för all inspiration så länge. Ha en skön kväll,
Charlotta

Ester sa...

Oja! Det är verkligen livet det! Grönska, dofter och så en "snabb kopp kaffe på trappan" som drar iväg i både påtår och tretår.
Vi längtar!
Ester och Pelle

Anita sa...

Så fint du har det i din hage. Nydelig bord...er det gamle sysmaskinføtter?? Fint var det.
Ville gjerne satt meg ned der og slappat av med en kopp kaffi:)
Anita

gittan sa...

Oh, så fint ni har det! Visst är längtan efter lite grönt stor. Men med tanke på hur sen våren är så måste det bli en hejdundrande blomning i år - något jag ser fram emot / gittan

Yolanda Elizabet Heuzen sa...

Hej, hej, Ken and Carina,

It will take a while before our gardens will look like that again. But it''s good to dream about how our gardens will look later this year.

Kram,

Yolanda

Hjärtat Mitt sa...

Jag längtar oxå!
Tänk att den första ogräsrensningen för året är så njutbar.

Sen längtar jag till Tyskland. För i år ska jag äntligen åka på växtmarknad :) Om en månad. Oj, vad kul det ska bli.

Nu har jag en hel del att läsa ifatt.

Kramar till er
Mari

The Secret Garden sa...

Ja det känns, tycker jag, som om man slösar bort tid, tid som man skulle vilja vara i trädgården och dona. Men snön ligger fortfarande djup här. När väl våren kommer smäller det bara till, allt går så otroligt fort och jag hinner inte med. Det är det som är nackdelen med norra Sverige. Sommaren är för kort.

Ha det gott!

Outi sa...

Så vackra bilder ni visar i er blogg. Jag har precis hittat till er och kommer gärna tillbaka, ofta, för inspiration. Visst längtar man... vi får mängder av fjärilar till vår trädgård, och de pyntar den lika fint som vilken blomma som helst, så dem saknar jag verkligen./Outi

elle-melle sa...

Vi flere som lengter etter grønt nå om dagen!
Det skal bli utrolig deilig å kunne ta seg en hagerunde og titte etter spirer og vårløker uten å måtte spa vekk en hel haug med snø. Jeg gleder meg enormt til å kunne stikke nesa nedi en BLOMST!

Anonym sa...

bra start