torsdag 16 februari 2012

Clematis...


Att ha en trädgård med en stor gräsmatta,några fruktträd och smala rabatter runt huset är ingenting för oss. Jag vill komma hem efter en dags arbete och gå ut i en lummig trädgård där jag kan få vila och ladda batterierna.


 Att plantera häck och träd runt trädgården för att skapa insynsskydd och lä och sen även dela av med  häckar eller staket för att skapa olika trädgårdsrum är för oss den trädgård vi vill ha.


För att skapa spännande växtlighet på höjden är clematis ett jätte bra alternativ. Det har vi både på buskar, klätterstöd och i träd.


Man får göra det bästa man kan av "trädgårdsskötsel" nu i februari dvs så fröer och plantera om pelargonerna.

Trevlig helg, Ken

5 kommentarer:

Tusenfröjd sa...

Härligt härligt! Tänk att vi snart är där ... igen!
Ha det bäst. Kram Liv

Alen Trädgård sa...

Håller med dig, Clematis är en underbar växt:) Kan nästan inte få nog av dessa sagolikt vackra blomsterslingor:) Ha det gott/Monne

Annika Christensen sa...

Jag har vår under bordet där alla mina fröer står.
Snart är våren här det går fort.
Fin fina klematisar fast jag gillar nästan de fina stöden bäst.
Kram
annika

Hannele på Hisingen sa...

Lummigt ska det vara!
kram

Camilla sa...

Ja lummigt vill man ha! Vilka underbara Clematis du visar! Funderade just själv på att göra ett inlägg om Clematis. De tar några år på sig i min dåliga jord, om inte sorken hunnit ta dem först, men de skapar verkligen lummighet och rumskänsla.