lördag 30 januari 2010

Svart vita paviljongen....

Svart-vita paviljonngen är ett annat lustigt namn på ett av våra land. Den är en del av en större trädgårdsrum. En paviljong är ju en byggnad eller byggnader. Här är själva planteringarna byggnaderna. Även om det inte ännu framträder så är här planterat träd och buskar som så småningom ska bilda en sk. lövbyggnad.
.
Det finns en stor rundel i mitten med ett stort päronträd i, som ska bilda ett tak. På den vänstra delen finns två land där växterna är tänkta att blomma i Vitt och svart. Nu har även svagt ljusrosa och silver planterats in.
.
Alla vet ju hur svårt det är att få tag i svarta växter, och att blommorna drar år vinrött eller purpur lila. Men själva intrycket är ju att de är svarta. Detta land har varit en av de svåraste att få fason på. Vi har inte fått in den rätta "knycken" än. Men utmaningar är som verktyg för att lyckas.....så kampen går vidare.

Snön ligger i drivor, och jag ska inte trötta nån med min vårlängtan. Även om jag i tanken redan vandrar i vårsolensglans. Det är ju mysigt att sitta inne och pyssla lite. Snart finns ingen tid för det....Var sak har sin tid.
.
Carina


22 kommentarer:

Josefine Zar sa...

Jag längtar också riktigt mycket till våren och sommaren...nu får vintern vara över för min del!

Vi har..eller vi och vi jag har börjat blogga lite, när jag kommer hem till mamma igen ska jag ta lite bilder med våran kamera och lägga ut på blogen =)

Ha det bra// Jossen och Patricia Zar

Anjas Hill sa...

Du talar klokt Carina!
När jag ser alla er underbara bilder så längtar jag efter trädgårdsbesök - alltså besöka själv - jag börjar gärna med er....;))!/Anja

Ester sa...

Vi tycker att er rabatt är fin, med eller utan rätt "knyck"! Farbror Melker hade varit stolt, det är vi helt övertygade om...
Tack för senast! Vi har inte skrattat så mycket på riktigt länge - det var härligt.
Kramar Ester o Pelle, Matilda o Karoline

Börjelundskan sa...

Mmmmmmm, jag njuuuuter av dina sommarbilder, och längtar så det svider i hjärteroten, vill se mera!!

Jag ser att du har fått fart i pysselverkstan igen,...sååå fina grejer du har gjort och sländorna är underbara. Jag har "Carina-abstinens" nu,.. vi har ju inte pysslat sen innan jul ju. Hjälp, inte bra det här!

Ha en mysig kväll. Kram Cin

Linda Lunda sa...

SUPERLÄCKERT!!!
Och få till det???
Det har ni verkligen fått inte ett ord vill jag höra om annat!!!!
Linda

Alen Trädgård sa...

Ja "svarta" blommor kan vara läckra på rätt ställe men som du säger inte så lätta att hitta dock:) Har själv inte riktigt anammat dem men efter att ha sett dina/era bilder är jag nog böjd att tänka om:)
Ha en fortsatt trevlig helg/Monne

Annika Christensen sa...

Så vackert jag förstår inte vad du menar med rätt knyck..
Är ju hur fint som helst....
Fast känner jag er rätt så ger ni inte upp i första taget.
Undrar óm jag kommer till er i år???
Ni har ju så mycket att locka med.
Nu kommer växthusbilderna snart i Drömhem väntar med spänning.
Hoppas det blir bra i tidningen.
Ha en skön kväll
annika

Katarina sa...

Det är så kul med underfundiga namn på olika trädgårdsrum - jag har ju bara besökt er trädgård en gång (och då var där fullt med folk) och jag förstår att där finns så mycket mer att uptäcka. Tankarna bakom är intressanta och väldigt inspirerande. Liksom bilderna!

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej!
Jag talade just med Annika Christensen.
Hon rekommenderade mig att titta in i er trädgård. Och jag förstår nu varför...:-))
Kanske har ni öppet nåt i sommar?
Väldigt, vääääldigt många fina bilder på bloggen.

Jag som nybörjare undrar ju hur man lägger ihop många bilder till en stor bild...
Vi ses igen!

Hillevissan

Monica sa...

Det är så kul och inspirerande med dessa färgstämda kollage ni bjuder på :) Säger som så många andra här...det skulle vara mysigt att se i verkligheten.....
Tjing
Monica

Anonym sa...

Oh vad fint, kan tänka mig att det silvriga till blir riktigt läckert!!

Spirande grönt sa...

Läckert! Gillar särskilt de mörka aklejorna.

De svarta/mörka växterna är ett spännande, effektfullt och dramatiskt inslag i trädgården. Fina bilder, som vanligt:)

Rebecca

NinaH sa...

Åh så vackert! Men... "utan knyck"... Hm, hm, hm?....;-) Bara vackert... tycker jag!;-)
Ja... ack.... om det ändå vore sommar!.....

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Härliga bilder!
Jo var sak har sin tid - nu är det snöns tid - massor har vi fått!
Säger som Anja :-)
Ha det gott
Birgitta

Furulunden sa...

Vakkert skue. Det finnes riktignok mange fine blomster, men å få se miljøene de står i er det beste synes jeg....Mette

Länninge Trädgård sa...

Oroligt vackert ser det ut i er trädgård.
Varma hälsningar
Helen

Isas Trädgård sa...

Otroligt vackra bilder ... har svårt att förstå att "knycken" saknas !

Inspirerande och väldigt vacker sida ! Hit kommer jag gärna igen !

Karin sa...

Underbara bilder!
Karin

Camilla med Trädgårdsliv & Design sa...

Vilka rabatter och blommor och bilder... Njuter!!!

Jag passar även på att tipsa om tävlingen på min blogg där du kan vinna biljetter till Trädgårdsmässan i Älvsjö den 8-11/4.

Må så gott! Kram C

Compact Garden sa...

Fin fina bilder...svarta blommor är så vackert..
Jag håller utkik på Drömhem så jag inte missar den kram Anne

Hanneles paradis på Hisingen sa...

Så läckert med svart, mysig pyssel.

Boäng sa...

Hej. Gillade verkligen färgerna i Aprikosalandet. Nåt att ta efter! ;)
Skall spara iden för köksträdgården också, behöver alltid nya uppslag där.