onsdag 20 januari 2010

I vårt vita sommarland.....

Nu börjar jag att tröttna på snön!!! det må vara vackert att titta på , men nu vill jag se lite jord, torra löv osv. Den stora vårlängtan har slagit till. Tur att man har alla minnen om härliga trädgårdsdagar i sin dator. Där sitter man nu och drömmer sig bort. Välkomna med in i vårt vita sommarland.
.

Våren brukar starta med Snödroppar, Krokus, Snöstjärnor, Narcisser, Kungsängsliljor, Tulpaner samt massor av olika sippor.
.
Sen avlöser blommorna varandra i rasande fart. Hur många blommor man än planterar därinne så skulle jag vilja ha det mer vitblommande. I år ska jag nog tillsätta vitblommande sommarblommor för en bättre effekt. Men jag är dålig med vattenkannan..det är därför jag inte är så glad i sommarblommor. Men man får väl skärpa till sig.
.
Det är därför så bra med vitblommande buskar och träd. För att inte tala om alla vitbrokiga träd, buskar och perenner. De hjälper till att skapa vita nyanser.
.
Carina

19 kommentarer:

IreneL sa...

Åhhh sååå vackert! Vilka underbara collage du har gjort! Härligt att titta på när det snöar ute! / Irene

elle-melle sa...

Her var mye fint i hvitt! Ennå ligger snøen her og alt er hvitt i min hage for tiden, men jeg vil nok gjerne heller ha den hvit av blomster enn snø. Jeg liker snøen og synes det er greit at den er der ennå en stund, men jeg merker at lysten på bar og VARM jord så smått begynner å melde seg:)

Compact Garden sa...

Hej vänner...det är vad jag kallar en riktig frufälla haha :D där skulle jag kunna sitta och lukta på blommorna en hel vår och sommar..underbart vackert..
Varma kramar från oss...

Kristina sa...

Så vidunderligt vackert. Riktigt längtar till våren. Här I Umeå ligger snön i djupa drivor och kommer ligga kvar länge så än så länge blir det drömmar. Dettta kommer bli en konstig vår då jag ej får så frön, eller får o får det finn ingen ork till det mitt i ca behandlingen. Men jag får gå in och glädjas på er sida. den ger verkligen nytt livsmod

Alen Trädgård sa...

Som vanligt sitter man med ögonen på skaft och dreglande mun när man ser alla underbara blomsterkollage. Ha det gott/Monne

Börjelundskan sa...

....åhhh, vad man längtar till våren när jag ser ditt collage. Håller med dig,......är sååå trött på snön nu!

Man blir så sugen på frökataloger och annat som har med trädgård att göra. Har börjat att planera lite inför ev. kommande växtinköp.

Ha en mysig kväll vännen. Kram PysselCin

Sussi / Sussinghurst sa...

smukt, smukt, smukt

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Ohhh,suck....vackert, vackert...längtan är outhärdig!
Ha en fin vecka,
Lydia

Eva Linnea sa...

Vitt är nog det finaste jag vet i en trädgård, blommor, blader, möbler, stenar & annat.
Kram
PS Mitt nya "fritidshus" är VITT. DS

IET sa...

Fantastiskt fina bildkollage! Vilken härligt vit stämning..!
/IET

Börjelundskan sa...

....hihi hihii, näääää jag är inte ett dugg fövånad, vi har ju en lönngång till varandras hjärnor.

Jag tyckte det var gööörkul att göra dom, så nu har jag fått mersmak. Men den som är på bilden är jag inte helnöjd med, jag ska öva upp mig mer. Dina fjärilar är nog sagolika, allt du sätter i händerna blir fint. :)

Kramis Cin

Ester sa...

Så underbart med ett vitt Sommarland - vi börjar ledsna på vårt vita vinterland... Intalar oss att snön är bra för växterna, att kylan dödar sniglar och att det faktiskt är ljust nästan till klockan 17 - men om någon hade kommit med ett erbjudande om vårsol och snösmältning skulle vi slå till direkt.
Kramar!
Ester o Pelle

Karin sa...

Vackert! Härliga kollage igen.
Karin

Sylvia sa...

Vitt är även min favopritfärg, t o m min blogg heter ju så.
Underbart vackra collage du har gjort! Tack för titten!

Gela sa...

Vilka vackra bilder. Blir inspirerad att försöka plantera lite vitt i min trädgård. Ha en fin kväll./Gela

Spirande grönt sa...

Så vackert! Håller med om att det där vita som ramlat ner från ovan gärna får tacka för sig snart. Så att lökarna man petade ner lite här och var i höstas kan få komma upp och se sin första vår. Längtar och väntar nyfiket på resultatet!

Rebecca

Anjas Hill sa...

Helt underbara bilder från er underbart vackra trädgård!
MEN! Trött å trött! Snön ligger där den ligger och vintern fortsätter ett par månader till! Vi kan ju inte göra något åt det!
Det är det som är grejen ;))!
Men TÄNK så olika man upplever vitt och vitt...att titta ut genom fönstret eller att titta på era bilder...jo, vitt ÄR underbart på rätt plats i rätt tid - typ!/Anja

Moa sa...

LJuvligt vackert.. och så frestande, jag vill oxå se lite jord och vårlökar nu, läntar så det nästan sticker i bröstet när man tillåter sig att drömma bort, är ju lite jobbigt när man ser all snö och alla högar.. jisses vilken tid det kommer att ta innan det försvinner. Skulle vilja att det bara sa POFF och så var allt borta, drömma kan man =)). Ha en skön söndag..Moa

Hannele på Hisingen sa...

Tjusigt, jag är svag för variegerat..