lördag 9 januari 2010

Hej mitt vinterland........

Ja nu är du verkligen här......vintern. Det är så otroligt vackert. Jag håller med min gode vän som bor "I närheten" det är ett riktigt Narnia landskap. Det är så kallt ute så inte ens hunden eller katterna vill gå ut.
Dom håller sig till kattgångarna när dom går ut, och hur roligt är det för en katt att bara gå fram och tillbaka.
Fåglarna matas med diverse läckerheter. Äpplen, gryn, musli, bröd, nötter ,talgbollar och solrosfrön. Inne myser vi med öppenspis, ljus och tofflor. Iväntan på våren försöker man ju skapa lite vårligt med vårblomster.
Just nu virkar jag blommor och tillverkar fjärilar i diverse material. När julpyntet togs bort så får man väl skapa lite vårpynt istället.
Ha det så gott....ta på er något varmt, tänd ett ljus, kryp ihop tätt... Mys......

Carina

22 kommentarer:

Gela sa...

Vilka underbara saker du gör. Och vilka fina vinterbilder. Ha en trevlig kväll./Gela

Alen Trädgård sa...

Vinter som den är i år ÄR vackert:) Bara man slipper vara ute för mycket (är så in i norden frusen av mig) Det blir mest läsning och datorn nu men det har sin charm det med:) Kram/Monne

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Söta fjärilar.
Nu är det kallt. Inte är jag ute någon längre stund. Har plockat fram ett broderi som jag nog inte sytt på de senaste 10 åren. Vem vet, fortsätter kylan kanske det blir färdigt.
Ha det gott och fortsatt trevlig helg!
Birgitta

Marie - Systrarna sa...

Så fina bilder! Och jättefint vårpyssel. Ha en skön kväll!
/Marie - Systrarna -

Hannele på Hisingen sa...

Vackert. Vi har också vinter nu, -17° men soligt idag, jag leker med islyktor, fryser ner alla vissna julblommor :)
Kram.

Annika Christensen sa...

Ja vilket sagoland ni bor i.
Här sår både djur och människor lite extra mat.
Det behövs minsann i denna kyla.
Tänkt på era pioner hela dagaen och jag längtar efter att få se dem igen.. tänk vad vissa saker sätter sig i hjärtat och i hjärnan.
Ha det gott
Annika

The Secret Garden sa...

Jo visst är det härligt med allt det vita frostigt frusna. Men när det varit -30 flera dagar i rad och innan dess runt -25...då längtar man till sommaren!

Trevlig helg!

AnnCharlotte sa...

Vilka söta fjärilar...visst längtar man lite till våren nu...men att det är snö gör ju vintern trevligare än vad man är van vid, iallafall för oss i söder....

Sussi sa...

En så härlig trädgårds insperation man får när man tittar runt hos dig! Underbara vinterbilder och kontrastbilder, trädgården är verkligen lika underbar sommar som vinter.
Må så gott /Sussi

Karin sa...

Så mysigt ni har det. Skönt att kunna krypa in i värmen.
Karin

Pisa sa...

Hej! Läste om er trädgård i Drömhem & Trädgård och sökte nu en tid senare upp er blogsida, den är så fin. Ni har en elt underbar trädgård, sååå vacker ... kanske vi ännu någon dag får en så fin trädgård ... just nu är det mesta bara en sandhög, i väntan på husoch anläggning av trädgård. Jaa allt är ju förstås täckt av snö. Hur som helst så undrar jag hur du bär dej åt att få in bilderna i månadsinläggen? Sparar du bilderna någonstans på nätet? Jag är själv en ny bloggare (http://rakennatalo.blogspot.com) och begriper inte hur jag skall få in annat än text under dagbokstexterna. Jag är så imponerad av ert blogarkiv, skulle gärna skapa ngt liknande och vore glad för eventuella tips.
Vänligen/Patricia

Trädgårdsdrömmar sa...

Hej Pia!
Jag kunde inte lämna någon kommentar på din blogg, så jag skriver här istället.
Om jag försår dig rätt så vill du ha med själva högerspalten på din blogg. Då får du logga in dig och trycka på Layout...lägg till en Gadget....sen får du läsa dig till vad du vill ha med..på högersidan.
Vet inte om det var ett ok. svar.
Fint hus ni har det kommer att bli fantastiskt!!!Lycka till
Carina

Med fingrarna i (j)orden sa...

Hej!
Vilka underbara vyer ni visar - både inne och ute! Hoppas det är okej att jag har refererat till er blogg och trädgård några gånger under min trendspaning. Det beror ju på att jag tycker att ni har det så fint!
Varma vinterhälsningar
Eva

Timjan o Akleja sa...

Vilka söta saker du virkar! Dem kan man använda till mycket! Tack för svaret ang trädet, hängalm måste jag komma ihåg till våren!

Ha en härlig söndag!

Thorins Trädgård sa...

Hallå Carina, jag har också lagt ut äpplen men får inga fåglar som äter av dem. Vilka kommer på besök till er fågelmatsbuffé?

Vi har bara nötskrikan, hackspetten och de vanliga småfåglarna. Jag vill ha äppelätanade fåglar men risken är att den enda som dyker upp är rådjursbocken...

Marit

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Ja, det ser verligen ut som ett Narnialandskap. :o)
Himla söta fjärilar du gjort och visst, vårblommor piffar verkligen upp nu när julpyntet är borta.
Ha en fin vecka,
Lydia

Compact Garden sa...

Åh nu blev jag sååå nyfiken på vad du pysslar med...glöm inte skicka lite bilder..Fjärilarna var jättefina.Kram Anne

Anjas Hill sa...

Era bilder går rakt i hjärtat!

Det där med opera: Det är ju patetiskt av mig och prata om det som var för 100 år sedan! Men, det var lite menat som humor så att jag skulle vinna den där masken....;))...om ni förstår hur jag menar!/Anja

Annika Christensen sa...

Det kommer en groddlåda och lite fröer till dig.
Har funderat länge på vad jag skulle skicka till dig/er ni har ju allt i trädgårdsväg.
Ha det gott
Annika

Ester sa...

Burr på er!
Vilken bra idé med vårpynt. Har inte lyckats skiljas från julpyntet än, men i morgon är det ju tjugondedag knut, så det är väl hög tid...
I kväll får det nog vara - tar er på orden när det gäller myset istället!
Kram Ester

Betty sa...

Här i precis lever vi precis som er just nu. Dina fjärilar var fantastiskt fina.
Kan känna i magen o hjärtat hur du mådde på er bröllopsdag , ugh ! Vi brukar säga att bröllop o begravningar är de två viktigaste blomstertillfällena då absolut inget får bli fel för de dagarna är så viktiga.
Självklart hjälper vi er när o om det skulle bli dags , vilken ära.


Kram på er i solblänket !
Betty

Helena Ljunggren sa...

Ljuvliga bilder!