måndag 12 mars 2012


 Ni som missade vårat program på Tv kan se det på länken till höger. Det var pirrigt innan men blev faktiskt helt OK. Extra matrialet som finns på nätet tycker jag visar våran trädgård lite bättre. Det jag blev mest nöjd med efter programet var att vi var iaf väldigt glada. Det syntes att vi älskade att vara i vår trädgård och det gör vi verkligen. Själva känslan som vi tycker finns i trädgården går ju aldrig att få fram på en film. Den måste man känna på plats.
Blommor och framför allt pioner i all ära men det är bladverket som står för den största magin i en rabatt. Att blanda olika bladformer och gärna i varigerat eller avbrytande färger är väldigt roligt att arbeta fram. Många blandningar som från början inte verkade passa ihop kan bli helt magiska. Dom senaste åren har det dykt upp massor av hybrider både i perenner,buskar och träd. Det är bara fantasin som kan stoppa en.

Idag har det verkligen varit vårkänning häer på sydsvenska höglandet. All snö är bortsmällt och fåglarna har vaknat till liv....helt fantastiskt.

Ha en trevlig vecka i vårsolen. Ken

12 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att jag igår fick titta in i er trädgård. Svårt att glömma den
Hälsar Eva

spetsar och änglar sa...

Har tittat på reportaget om er trädgård på Trädgårdstoppen.

Helt underbar är er trädgård!!!
Hade måst titta flera gånger ;D

Hälsningar
Heléne

IreneL sa...

Vilken underbar trädgård ni har! Jag blev såå förtjust i det jag fick se på tv!
Ha en fin kväll!

Hannele på Hisingen sa...

Underbart! Tack för länken, ni är så gulliga, kram.

Berit sa...

Tack för att jag fick "besöka" eran trädgård:) Gillar den jättemycket!
Ha en alldeles underbar dag!!

livetpålandet sa...

SÅ fint, helt underbart!
Såg på trädgårdstoppen.
Det är lustigt det där med hur man i början fångas av blomman och sedan efter hand övergår i förtjusning över det gröna..
Att titta på trädgårdstoppen med alla fantastiska trädgårdar är som att sätta sig framför ett stort bord fullt med godsaker. Härligt!

Jord under naglarna sa...

Nu har jag kollat in programmet och ni har verkligen en helfin trädgård!

Jag har ju sett den här på bloggen och i tidning tidigare, men det är kul att se den i ett tv-reportage!

Edgar sa...

Takk for linken og titten inn i deres fantastiske hage!
Det var veldig inspirerende å se!

Tant Otteskrufv sa...

Extramaterial! Då måste jag in och titta. TV-reportaget var en riktig teaser.Ert ställe hoppas jag få uppleva IRL någon gång.

Alen Trädgård sa...

Det var riktigt roligt att se er och er trädgård på Tv. Men som jag sa till Carina på Fb, Tv kunde inte göra er trägård rättvisa. Det är precis som du säger Ken att själva känslan och djupet går inte riktigt att förmedla det blir liksom platt. Men för att vara en platt trädgård utan djup var det helt fantastiskt:)) Både du och Carina var så fina:)) Kram på dig/Monne

Tusenfröjd sa...

Hur kunde jag missa detta? Får väl se en repris kanske... Nu är våren på väg och det är väl underbart!
Ha en fin kväll / Liv

Tusenfröjd sa...

Hur kunde jag missa detta? Får väl se en repris kanske... Nu är våren på väg och det är väl underbart!
Ha en fin kväll / Liv