fredag 3 december 2010

Julmarknad Mossebo Lördagen den 4 dec. kl .11-16

Nu är det dags för den årliga julmarknaden här i Mossebo...Tranemo kommun. Mossebo är byn där vi bor och varje år är jag med och arrangerar en julmarknad. Vi håller till på Mossebo Stom som ligger mitt emot Mossebo kyrka. Gården är en gammal 1700tals gård med tillhörande flyglar.Fattigstuga, sockenstuga och vår vackra kyrka. Det är ingen stor marknad men den vinner i fråga om stämmning och gemyt. De flesta här i byn är med och bidrar på något sätt för att bidra till denna marknad.
I år liksom förra året har vi Ace of Base sångerskan Jenny Berggren som sjunger till förmån för gatubarnen i Rio (OBS!!! förköps biljetter). Min arbetskamrat kommer att sälja antika julprynader från vårt jobb till förmån för barnen i Tjernobyl. Man borde stanna till och tänka på även andra barn här i världen. I denna tid då vi har fullt upp att tänka på vad våra egna önskar sig.


Jag kommer också att vara med och sälja mina alster. Numer säljer jag bara på julmarknaden i Mossebo. I år kommer allt att vara nytt, då jag sålde slut på allt förra året. Självklart är det många fler hantverkare och knallar som kommer att erbjuda allt vad man kan önska sig till jul. Jag har haft hjälp av små tomtenissar (mina katter samt kattbarnbarn). Därför kommer jag som tack för hjälpen skänka en slant till Djurhemmet Tigerharen http://www.tigerharen.org/ plusgiro 160771-2 Alla djur har det tyvärr inte så bra som våra.
Mossebo ligger mellan Gislaved och Tranemo på riksväg 27. Ta sikte på Mossebo kyrka.
Välkomna!!!
Carina

5 kommentarer:

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Den julmarknaden hade varit roligt att besöka och få se allt fint du gjort. Önskar jag hade kunnat komma men det blir annat firande för min del i morgon.
Trevlig helg
Birgitta

Hanneles paradis på Hisingen sa...

Julmarknader är roliga, hoppas det blir mycket folk, kram.

Ester sa...

Julstämning, härligt hantverk, smaskiga bakverk, eld i öppna spisar - och fika på det!
Vad kan man mer begära?
Vi kommer!
Kram från Ester, Pelle och trädgårdstomtarna

Alen Trädgård sa...

Synd att vi inte kunde komma, det låter som en riktigt mysig gammaldags julmarknad:) Så fint att du skänker en slant till "Tigerharen" det är tyvärr många djur som har det svårt. Hoppas att du fick sålt riktigt mycket. Ha det gott/Monne

Anonym sa...

Låter väldigt mysigt, hade varit jättekul - kanske nästa år! Jag får hålla ögonen öppna så jag inte missar den.

Hoppas du fick mycket sålt men det tvivlar jag inte på!

Glad andra advent!