onsdag 22 september 2010

Jag älskar...........

Min familj.....De är de finaste som finns. Det är dom som är mitt bränsle. Jag har så lätt för att bli sentimental i skrift men jag ska förskona er från det.

Min familj består av en brokig samling av olika individer precis som alla andra familjer. Men det är rätt spännande att se att vissa drag går igenom generationerna. Det mest gemensamma vi delar är nog kreativiteten. Jag har tack och lov valt en man av samma ådra.

En annan sak som våra båda familjer delar är den stora kärleken till djur. Det är en egenskap som jag värderar högt. Tro det eller ej men jag är rätt väluppfostrad. Det jag mest fick inpräntat var att . Gör vad du vill men skada inte dig själv eller någon annan, samt respektera äldre människor och djur. Det sitter i ryggraden på mig. Det är något som vi fört över till våra barn.
Därför har vi en hel hög med djur i familjen. (Två av dom är dotterns)

Jag älskar mitt hem. Här är det ställe där vi hämtar kraft. Även om ett stort hus och trädgård tar en hel del ork och kraft så ger det tillbaka en hel del. Jag älskar att omge mig av vackra saker. Maken och barnen tycker att jag har för mycket saker överallt. Så jag försöker verkligen att rensa ibland....men det är svårt.
Jag älskar gamla saker som har en patina av gångna tider....jag älskar att pyssla.

Jag älskar vår trädgård. Försöker verkligen att njuta av stunden.... men det är svårt att inte längta tillbaka eller framåt mot vår och sommar. Har tillbringat hela dagen ute idag. Planterat, tagit in pelargonerna. Jag har kommit på att vi behöver ett nytt land...att jag inte tänkt på det innan :) Förslaget blev godkänt av högsta instansen i detta trädgårderi.

Jag fullkomligt älskar pioner......Jag har tillåtit mig själv att jag är nog värd 150 olika sorter, så det blir nog till att köpa 15 st nya nästa år. För det är nog så att jag gillar nog mig själv rätt bra. Hoppas att ni alla andra också känner så om er själva och unnar er att odla era passioner vad de än är.
Ha det gott
Carina

16 kommentarer:

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Att bejaka sina passioner tror jag man behöver. Men visst det beror på vad de är av för slag;-)
Tänk vilken njutning att gå där i trädgården om ett par år eller så och njuta av alla pioner. Snacka om pensionsförsäkring.
Ha det gott
Birgitta

Annika Christensen sa...

Härligt och kärleksfullt inlägg
Tur att ni hittade varandra ni passar så bra ihop.
Ja och sen hittade ni huset och sen hittade ni på det där med trädgård...säger som Birgitta vilket rikt pensionärs liv ni kommer att få.
Kram
Annika

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Att värdesätta och uppskatta det man har är så viktigt.... även att bejaka sina passioner, som Birgitta skrev.... DET verkar du göra fullt ut! Fint inlägg!...Att få 'odla sin trädgård' är en ynnest och en fantastisk möjlighet till att få ett rikt liv.

Kram Charlotte

haspet sa...

Vilket underbart livsbejakande inlägg. Så fina ord och helt fantastiska bilder. Själklart är du värd minst 150 olika pioner ;-). Ha en riktigt skön helg.// Peter

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej igen!

Jag har nu sett att ni själva ger lösningen på problemet länkning.... Fixat nu.

Kram H.

Moa sa...

Så vackra collage av dina fina bilder.. ser kärleken till de dina genom dem.. kram/moa

Alen Trädgård sa...

Du skriver så fint att jag blir riktigt rörd! Håller också de jag älskar högt men kan inte skriva ner det lika fint som du.:) Du är väl värd 15 nya pioner. Kram/Monne

Linda Lunda sa...

Oooo jag som trodde du älskade mig..... fast jag kanske kommer in under kattegorien djur?

<3 Linda

Ester sa...

Håller med er allihop! Och jag tror inte att det stannar vid 15 nya pioner...
Tack för länkningslösningen! Jag hamnade på en mysko försäljningssida för läkemedel när jag skulle till er förut. Hoppas att det inte kommer något skumt med posten.
Kram Ester

NinaH sa...

Underbara inspirationer! Så vackert beskrivna i ord & bild!
Och du- förstår dig precis! För exakt samma "fält" inspirerar mig!;-) (Mina "fält" då... mest.. förstås...då....;-)...)

Anjas Hill sa...

Vilket kärleksfullt inlägg. Kärlek är ju en fantastisk rikedom: Ju fler man delar den med desto mer växer den (inte mitt påhitt som du säkert vet - kommer dock inte ihåg vem det är som har ursprungligen sagt detta).
Kärlek bygger ju på tillit - en värdefull "egenskap" (hittar just nu inte bättre ord) som så många tappar till sina medmänniskor/närstående.../Anja

Betty sa...

Vilka vackra kollage ! Förstår att de värmer ditt hjärta.
Vad rätt du har i det du skriver , du är vis o klok du.

Kramar från Betty !

Blommiga Karin sa...

Vilka härliga collage du gjort. Jag kan se att vi har många gemensamma nämnare...=)
Verkar som du har hittat lyckan i ditt liv!!

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Vackra ord & tankar från en vacker själ...såååå härligt att läsa. Så klart du ska ha några fler pioner, det är du så väl värd! ;o)
Ha en riktigt fin vecka,
Lydia

Betty sa...

Hallojsan !
Ja min syster berättade att hon träffat dig o tyckte du var helt underbar (vilket jag redan visste).
Hon var helt speedad efter kursen o jag är så glad för hennes skull då jag länge tjatat om att hon skulle ta tag i ,ja du vet vad ... .
Ken är varmt välkommen in om han kommer o vi ska ta väl hand om honom.

Massor av kramar från Betty !

GRØNN FRYD HOS MONIQUE - sa...

Herlige pioner!