torsdag 12 augusti 2010

Skrotjakt!!!

Jag har varit på sak..letar..jakt hos våran dotters svärföräldrar. De skulle rensa ut i ladugården där familjen sparat skatter i flera generationer. Det som är skräp för någon kan vara en skatt för en annan.
Genom åren har de lärt känna mig, och som de godhjärtade människor som de är, så tänker de alltid på mig innan de slänger något som de tror kan intressera mig. Alla mina nära och kära förser mig med mycket som jag värderar väldigt högt. För mig är detta mer värt än den finaste present köpt för dyra pengar.

Vi har även fått mycket fint av våra grannar. Vår trädgård är alltid öppen för dom, och jag tror att dom är stolta när de visar upp sitt "skrot" invävt bland blommor och blad i vår trädgård.
Mycket av de har ju också hamnat i repotagen härifrån.

Nu kommer trädgården att smyckas med ytterligare skatter. En del av fynden ska även användas inomhus. Jag gör ju också mycket pyssel där jag använder återvunnet material. Men det är en höst och vintersyssla som jag längtar efter väldigt mycket.

Jag kommer att visa framöver vad jag har gjort med det ädla "junket"
Ha det så gott.
Carina

15 kommentarer:

Linda Lunda sa...

Grattis!!!
Vad är det för gulligt under... på sista fotot???
Det lilla 'bladet' eller vad det är?
Linda

Helens trädgård sa...

Så många fina fynd du har gjort... en riktig skatt!

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Vissa har det förspänt ;-) Lycko dig som har såna gulliga och snälla vänner och grannar... SÅÅ mycket fint att pyssla med.... Ser fram emot att se vad du gör...

Minns när jag var liten och på somrarna lekte hos mormor och morfar som var bönder. Den gamla 'soptippen' i en ravin där allt som inte kunde eldas upp eller ges till grisarna hamnade. Där fanns allt man kan tänka sig i 'rost' :-) Tänk om man hade haft kvar alla de fina hinkarna, burkarna och allt annat fint som vi barn hittade där och tog hem för att leka med..... Tyvärr hamnade de antagligen på riktiga soptippen när vi slutade leka med dem....

Kram Charlotte

Lotta 8`) sa...

Mmmm - sånt där "skrot" är det bästa som finns! :) Skall bli spännande att se vad ni hittar på med alla grejor - även de som hamnar på insidan.

Ha det så gott :)

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Kul med givmilda grannar och vänner.
Ser inte direkt fram mot vintern men vad du tillverkat av allt 'skrot' skall bli spännande att se.
Ha det gott
Birgitta

Mimi sa...

Ser fram emot att se hur du använder dina rostiga skrotgrejer. Underbart när människor tänker på att nån annan kan ha glädje av sådant man själv ser som direkt junk. Hälsn Mimi

Spirande grönt - sa...

Ska bli spännande att se vad ni hittar på med fynden:), "junket" kommer alldeles säkert att pryda sin plats!

Ha en fin fredag,
Rebecca

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Underbart med sådana fådda skatter. Själv har jag loppat flera gånger denna sommar n under hela min livstid, inspirerad av alla bloggar:-)
Ha en skön helg! H.

Alen Trädgård sa...

Vad underbart att kunna få leta efter såna skatter i lugn o ro:)) Det måste vara en lyckokänsla utan dess like:) Ha det gott/Monne

Louise sa...

Åh vad jag känner igen mig! Var också på "skrotjakt" hätomdagen hos mina föräldrar och det är underbart!

kram louise

Hannele på Hisingen sa...

Ni har verkligen öga för sånt. Förr i tiden var maken chockad när jag släpade hem bottenlösa zinkspänn hem från skogen, men nu har även han kommit hem med några fynd :)

IreneL sa...

Härligt att få fynda så där! Jag blir riktigt avundsjuk! Gillar rostiga grejer!
Ha en fin dag! / Irene

Unknown sa...

Vilka härliga grejer, trodde inte att jag skulle har uppskattat dessa skattar för några år sen, men jag verka har lärt mig. Det finns så många grejer där ute i alla landets lagårdar som är så underbar vackert, det måste man bara tycker om. Och helt perfekt om man har hittat sina trogna leverantörer :-D
Kramisar
Lilliputput

Ester sa...

Skrot för någon är skatter för en annan! Grattis till fynden!
Kram Ester

Annika Christensen sa...

Men du det är som högsta vinsten!
Grattis till den.
Skall bli kul att se var det hamnar.
Ha en skön helg
Annika