lördag 21 augusti 2010

Förhöstliga dagar....

Känns som det har regnat väldigt mycket. Men nästa helg kommer nog solen till Borås. Då har vi beställt fint väder till STA:s stora gemensamma växtmarknad. Alla är inbjudna, även ni som inte är medlemmar!!!! Vi vill då passa på att ge er ett tillfälle att se vad ni missar när ni inte är medlemmar. Det finns ingen plantskola i detta land som kan visa upp ett mer varierat utbud till så bra priser. Det är amatörer av alla de slag...stora som små som säljer av sitt överskott. Många av dem är välkända trädgårdsprofiler och de kommer långväga för att låta oss andra få ta del av deras rariteter.

Så välkommna alla till Borås. Lördagen den 28 Augusti. Almenäs badplats kl 11.00-13.00
Vi kommer också vara där och sälja (lite) växter och betong.
Välkomna !!!!!!
Det är inte lätt att ha övermogna tonåringar som vägrar att klippa modersbanden. Gissmo kan nog räknas som en kattgubbe....men han vägrar att släppa taget. Tindra verkar säga...Ja vad ska jag göra då????
Nu är det verkligen förhöst i vår trädgård. Vi klipper, ansar och klipper igen. Man försöker hålla det naturliga förfallet på avstånd. Jag kan tycka att det är en både vemodig och stressig period nu. Innan det höstar till sig på riktigt. Då kommer en annan känsla krypande.....ett tilltagande lugn, hög klar luft, stövlar, lera, omplanering, gräva, kratta, bädda in, skydda, plantera pioner och lökar....drömmar om nästa säsong......

Men än är det tid att njuta av blomsterfägring så här i förhöstens tid.
Ha det gott
Vi syns i Borås !!!
Carina

11 kommentarer:

Ester sa...

Håller med om att det "förhöstligt" - vi klipper också som galningar, för man vill ju inte att det ska kännas höst riktigt än... Men det finns mycket vackert kvar, inte minst i er trädgård!
Kram Ester och Pelle

Tusenfröjd sa...

Visst kommer den där höstkänslan lite smygande... och jag tycker faktiskt det är lite mysigt!
SÅ mycket fint du har skapat... blink blink... skulle passa hur fint som helst i butiken... Du måste lova mig att fundera vidare!!!
Ha det bäst!
Kram Liv

ulla laiho sa...

Börjar le när jag ser Tindra. Har precis varit hundvakt några dagar. Hundar är härliga. Katter är mer självständiga, svårare att komma in på livet, bestämmer själv. Här runt trakten ser man att hösten är i antågande, eftersom fåglarna samlas på de nyslagna åkrarna för att så småningom bege sig söderut. På landet har dock blåregnet börjat blomma. Vi renoverar "grottan" där den står - möjligen är den stressad på något sätt av detta.
Vänligen Ulla Laiho

Annika Christensen sa...

Mmm för höst kan man säga att det är just nu. Mycket regn har vi också fått.
Till helgen är det Sofiero du vet så det blir inte Borås för min del.
Klart att ni kommer att få fint väder.
Man kan ju inte låta bli att skratta åt Tindra och katten.
Ha en skön kväll
annika

Hannele på Hisingen sa...

Växtmarknader är farligt kul :)
(Här har vi sensommar ;)
Ha en bra dag.

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Mmmmm..... förhösten (kul ord...) är i luften.... men jag väljer nog att säga sensommar.... känns lite bättre.... Fina höstar är härliga... men nu vill man hålla kvar sommaren så långt det är möjligt bara.....

Lycka till på växtmarknaden...
Kram Charlotte

Suss o Kai sa...

Får ta och boka nästa lördag till att åka o titta på detta i Almenäs, Det låter som att man kan göra fynd där:) /Suss

Caroline sa...

Synd jag har en bit bort till Borås! Nästa helg ska jag visserligen åka till Sofiero och deras trädgårdsfest! Så jag lär få en härlig dos av inspiration och annat trevligt! Kram Caroline

Hanneles bokparadis sa...

Tjusigt, alla årstider har sin charm.

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Förhöst - ett vackert ord - just nu känns det så med stormvindar och regn, men snart är det sensommar igen ;-)
Njuter av blomningen som fortfarande finns kvar och när jag ser den fina floxen 'Natural Feelings' tänker jag på er.
Skall till Sofiero till helgen - både roligt och lite ledsamt med tanke på växtmarknaden i Borås.
Hoppas ni får en härlig dag där med massor av besökare.
Ha det gott
Birgitta

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Usch vad tråkigt att bli kapad..... Provade för att se var jag hamnade... och såg det.... Självklart lägger jag om er igen.... Ska göra det i kväll...

Kram Charlotte