onsdag 25 augusti 2010

Genom våra fönster .......

Idag är det busväder!!! Jag har tagit mig en minisemester för att tillbringa i trädgården. Men det är inte lockande att gå ut i ett kallt hällande regn. Så jag smyger runt i huset och fotar ut genom fönstren, i väntan på uppehåll.

Regnet piskar mot fönstren, det är lite mysigt. Men jag behövs därute!!!
!
Internetuppkopplingen krånglar jag har skrivit om dett inlägg 3 ggr. Så nu låter jag er titta på bilderna, för nu går jag och kokar mig lite kaffe!!!!

Och här står växtinköp i väntan på att komma ner i jorden.






Ha det gott i ovädret, eller vilket väder ni nu har därhemma. Imorgon går jag en rond mot ogräset. Nu ska jag dricka kaffe!!!!
Carina

11 kommentarer:

Eva Linnea sa...

I Stockholm är det också busväder. Hög mysfaktor om man inte hellre vill (bör?) vara ute i trädgården förstås!
Kram från Eva Linnea

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

I Skåne känns det snudd på som orkan, här gäller det att hålla i hatten! :o)
Ha fått hem en massa lökar idag, känns som julafton nu när lådan ska öppnas. :o)
Ha det fortsatt mysigt,
Lydia

Börjelundskan sa...

Nu sätte du ett frö igen i min skalle, .... hmm, man kanske kan göra ett litet klematisrum i trädgården. :D. Här regnar det till och från hela tiden, ena stunden är jag på väg ut men när man står i stövlarna på trappan så öser det ner. Näää, uch jag går in igen och bakar bullar istället, har varit inne på din dotters blogg, blev sugen på hennes kaffebullar;...jam, jam. Ha det gott. Puss & Kräm. Cin

Rosor och ruiner sa...

Samma väder här! Och jag sitter här vid datorn medan kaffebryggaren rinnner ner, så jag skall också fika nu. Ser ju ändå rätt mysigt ut genom dina fönster..;o) Ha det gott o hoppas du får gjort det du skall ändå!

Alen Trädgård sa...

Här har det också varit busväder men det i alla fall uppehåll idag men det blåser som sjutton:) Ska ut en sväng och fajtas med ogräset för det växer så det knakar. Ha det gott/Monne

NinaH sa...

Underbart fina bilder från fönstertitten i alla fall!;-) Men förstår det måste varit frustrerande att vara ledig och ha växtplantering planerad! Hoppas kaffet var gott och rogivande i alla fall!Och att du får dig någon planteringschans också... förstås!;-)

Compact Garden sa...

Hej vänner..så fint,så fint...önskar att jag bodde närmre så jag kunde fika lite oftare bland era fina miljöer..

Vi hoppas att vi hinner att åka till Borås i helgen så det är inte omöjligt att dyker upp.

Ha en skön kväll på mini semestern
Kram Anne

Annika Christensen sa...

Vilka vackra damer som sitter i era fönster och tittar ut!
Här är det också busväder som heter duga. Just nu har jag bara marktäckare.
Har också haft problem med både blogg och mejl man blir så trött.
Tur att det funkade med bilderna så jag njuter av dem.
Kram
annika

Mimi sa...

Så vackert! Jag är vansinnigt förtjust i gipsbyster eller förstås även marmor! Underbara! Hälsn mimi

Anjas Hill sa...

Vilka fina utsikter!Underbara byst!
Regnet håller på att ta knäcken på mig - alla svampsjukdomar frodas i trädgården och inte ens höstanemonen slår ut i detta eviga mörker....
Visst är det viktigt att ha något fint att fästa blicken på när regnet inte tänker ta semester.../Anja

Betty sa...

Vilka fina bilder. Helt rätt att göra det bästa av situationen. Står ofta o kikar ut över vår trädgård o planerar när det är tråkigt väder.
Imorgon ska jag ut o plantera, vilken lycka !

Kram på er ! Betty