söndag 18 juli 2010

Rostiga toner.

Rostiga toner....är så snyggt i trädgården. Mannen i mitt liv och trädgård delade inte min förkärlek för det rostiga tidigare. Så detta stora rosttråg fick jag be en annan man i mitt liv ( min svärson) att hjälpa mig att transportera hem ifrån grannens gömmor. Efter ett besök i Glädjekällans trädgård så blev han så imponerad när han såg hur vackert det är med rostiga inslag i trädgården.
För att förstärka det rostiga så har jag lagt ett lager kakaoflis på ytan. Så nu doftar det choklad i hela trädgården.

Rosa Buff Beauty, en söt aprikos ros svingar sig uppåt i ett fd. cd ställ. Som äntligen fått den rätta rostiga tonen.

Pioner, lilja och vallmo

I frutäppan har jag planterat många blommor som jag vet att fjärilarna tycker om. När man går därinne så känner man deras vingslag mot sig. Det är så härligt. Man borde tänka på mer på djuren som man har i sin trädgård. De tillför verkligen en härlig känsla. (Inte rådjur som äter).
Utanför tomten går ett Tranpar. Många förfasar sig över deras skrik och skrän. Men jag tycker att det är vackert. De lever i par och återvänder hit varje år.
Ha det gott Carina

17 kommentarer:

Maria Berg sa...

Innan tyckte jag rost var fult och gammalt men ju mer jag ser det och framför allt ser det i trädgårder där det varkligen växt upp blommor i och runt är det bara mer och mer underbart!
MB

Alen Trädgård sa...

Jag har också börjat att gilla rost mer och mer. I början var jag lite försiktig men nu- wow:)) Härliga bilder du visar. Vi har precis haft öppen trädgård så nu är jag mör i både kroppen och knoppen:)) Ha det gott/Monne

gittan sa...

Maken min gillar inte heller rotiga saker i trädgården. Men jag ska nog få mitt begär tillgodosett =) Jag ska ha gott om rostiga saker i butiken och då är det ju lätt att en och annan liten sak slinker med hem bara sådär oskyldigt "fniss"

gittan sa...

roStiga ska det ju vara såklart

Mimi sa...

Rostigt är så snyggt! Ramen du visar brevid tråget är också otroligt fin! Hälsn mimi

Louise sa...

Jag har med tiden lärt mig älska det rostiga i trädgården. Nu vill jag inte vara utan det! Fina bilder!

kram louise

Börjelundskan sa...

Mera rost åt folket!!. Håller fullständigt med dig om att rost passar utmärkt i trädgården , var ska den annars vara *fniss*. Älskar ditt stora rostiga tråg, .....tur att vi har förmågan att omvända våra män när vi får våra snilleblixtar (hihi).

Nåt jag däremot ALDRIG kommer att sätta ut i trädgåren är i alla fall plastdekorationer, om jag inte kan smeta cement över dom vill säga haha.

Här har vi åxå ett Tranpar gåendes varje år, jag blir glad av att vakna av deras trumpetande på mornarna, ... "I love country living sound" :)

Längtar tills vi ses. Kram Cin

n o r d i n g å r d e n sa...

Lovely! Jag älskar rost så detta vara bara så vackert, och fjärilar!!! Mari.

Ester sa...

Det är så vackert med rostbruna toner mot grönskan! Vilken tur att du fick hjälp med rosttråget - det är så mysigt!
Kram Ester

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Rost ÄR fint... Vet inte vad det är med rostiga saker som göra att man bara älskar dom.... Vad vackert du gjort med dina rostiga saker... och kakaofliset låter ju urläckert... kan riktigt känna doften :-) Kul med ramarna också... det är något jag funderat över att ha någonstans...

Ha det skönt!
Kram Charlotte

Rosor och ruiner sa...

Rost passar jättbra i trädgården! Fint!

Linecas have sa...

Hei!
En hilsen fra Norge her. Fant dere via Clauses blog nå i natt. Skulle bare surfe litt hage ( tradgård) Ja ni vet. Tiden, minuttene går hurtig forbi da. Og tiden gikk i alle fall hurtig når jeg fant bloggen deres. Jeg har lest meg igjennom dette året og gleder meg vilt til morgenkaffen i morgen, for den vet jeg skalnytes her inne.
Dere har en fantastisk tradgård.Oppdelt i rom, alldeles fortjust i det, gjør samme sak selv.
Rust ja. Jeg har mange rustne vegger og enda flere blir det. Merkelig rust til pynt har jeg også, noget min m ormor ikke helt forstår hehe;-)
Nå er det natt, men kommer igjen i morgen for mere mys her inne.
Line Cathrin ( trondheim, Norge)

Betty sa...

Hallojsan Godingar !
Vad roligt för er med ett så fint besök ända från Danmark (blir ju i o för sig inte alls förvånad).
Madicken är fortfarande så glad för den underbara dockan du sydde till henne (jag också)så tack än en gång.

Kramar till er båda från "grannarna" i torpet. Betty m. fam.

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Hej på er i sommarvärmen.
Vad roligt att ni fått så fint och trevligt besök från vårt södra grannland.
Rostiga saker smälter verkligen in i trädgårdens grönska. Kom hem i måndags från en loppisresa till Skåne. Vi hade en härlig tur och nog fanns ett och annat med hem i bilen ;)
Fortsatt skön sommar
Birgitta

Compact Garden sa...

Men men så fint...cd ställ och annat som man inte förstår att man kan använda om man inte heter Carina förstås :D

Vi har nu 2 veckor kvar och i morgon åker vi till Kalmar för ett par dagar "ledighet" och kanske hittar vi något skojigt till trädgården..

Massor av kramar från oss../Anne

PS:hoppas att vi har möjlighet att träffas snart..

Hannele på Hisingen sa...

Rost är spännande.

Stenbullar sa...

Bloggade precis om rost på min nygjorda trädgårdsspira, hur fint det är överallt utom på bilen...