måndag 12 juli 2010

Havedrommar

Nej vi har inte börjat att prata Danska, men vi gör det nog snart.....för vi lusläser Claus Dalbys trädgårdsböcker. Som gåva fick vi dessa böcker av honom när han var på besök i veckan. Ni kan tro att jag var nervös när vi fick en förfrågan från honom om ett besök. Om ni undrar varför.. så titta i hans böcker och gå in på hans blogg www.clausdalby.dk Men vilken trevlig och ödmjuk man. När han kom hit utropade han Hvor er det flot !!!! Fjärilarna i magen stillade sig och jag förstod att han var en helt vanlig kille som helt enkelt älskar trädgård. Så mycket så att han ser det som ett föränderligt konstverk. Som han vill bidra med att dela med sig av. Precis som vi fast på en annan nivå. Kan han hitta något i vår trädgård som han vill förmedla vidare så.... ja då bjuder vi gärna på det. Vi rekomenderar verkligen hans böcker...det är inte svårt att läsa Danska. Man blir helt tagen av dem.....så mycket skönhet !!!!!!

Vi har också hunnit med en sväng till Karin och Stellans vackra trädgård i Skara. Där är det ett paradis med massor av Hostor, Dagliljor, Lönnar , massor av spännande träd och buskar i alla dess former och färger. Huvud anledningen till detta besök var att hämta hem en liten katt. Får jag lov att presentera vår lilla Azlan.
En mer underbar liten kille är svårt att föreställa sig. Att Karin också älskar katter precis som jag det förstår man när man ser hur tillgiven och fin han är. Nu när sista barnet nu flyger ur boet så är det gott med en liten kille som tittar en i ögonen och säger. -Åhhh mamma du är bäst!!

Hela datorn är full med underbara pionbilder, men inlägget skulle bli för långt om jag la in alla nu. Därför kommer det lite pionbilder då och då även om en del har blommat över. Det har gått så fort nu det sista när värmen har varit så otroligt ihärdig.

Man hinner knappt se allt som blommar. Då är det bra att fotografera så man kan se dom på datorn så här i efterhand. Mmmmm piooooner.....jeg er lykkelig...hvor er det fiiiint!!!
Carina

16 kommentarer:

gittan sa...

Oj så mycket som händer hos er! "Fint besök" och jag kan tänka mig att det var pirrigt. Men vilken söt kille som flyttat in hos er, han är ju underbar! Ha en fin dag / gittan

Linda Lunda sa...

SÖÖÖÖTPÖJK! Mosters lille gris!

Hannele på Hisingen sa...

Honom har jag sett på tv, han har hälig blommande trädgård, danska böcker är fina, har ett par hemma, ha det gott i sommarvärmen.

Tusenfröjd sa...

Åh, vilken liten underbar kille! Han skulle jag kunna ta med mig hem meddetsamma!!! Sö söt.

Gräset heter Carex morrowii 'Ice Dance'.
Och det är sååå fint.
Varma sommarhälsningar
Liv

ulla laiho sa...

Det var en trevlig utflykt i er trädgård, som Claus Dalby visar på sin blogg. Hans "helhetsbilder" på de olika trädgårdsrummen visar hur spännande och varierat ni arrangerat er trädgård.

Vänligen
Ulla Laiho

☀️http://gronasolglantan.blogspot.se/ sa...

*snyft* missade vi trädgårdsvisningen....jag som tänkt ta med sambon....blir det någon mer gång i sommar???
//Ylva

Christina sa...

Så fint besök ni haft, jag måste gå in på hans blogg och titta på bilderna. Jag missade er trädgårdsvisning, hoppas att det kommer fler tillfällen.
Ha det gott!
Christina

Trädgårdsdrömmar sa...

Vi har inga mer öppna trädgårdsvisningar iår. Det blir en nästa år igen. Välkomna då!!!
Carina

Northern Shade sa...

That would have been a such a fun visit, a fellow gardener with which to share gardening ideas.

Peonies are so photogenic, that it's a pleasure to take pictures of them.

Your new kitten is so sweet, with such pretty markings on its fur.

Mimi sa...

Vilken ljuvlig liten katt! Pioner härligt! Vad trevligt med besök av Claus Dahlby! Tycker om att följa hans blogg. Hälsn mimi

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Hittade hit via Hemmakanalen.
Så fina bilder och vilken söt katt, vi hämtade en igår så vi gosar och kelar för fullt vi också.
Oh, så kul för er att ha träffat Claus och läsa hans böcker. Hans hemsida är fantastisk.
Må så gott, hit återkommer jag gärna.
/Karin

Börjelundskan sa...

Näääämen, halledudane dåå, .....sååå söt han är. Aslan vilket fint namn, det låter bekant, är det inte lejonet från "Landet Narnia" som heter så? Kan knappt vänta tills jag får träffa sötisen.

Du pratar väl svenska med mig bara när jag kommer *fniss*. Har varit inne på hans sida, helt underbart ställe. Kan tänka mig att man lätt kan drömma sig bort i hans böcker :).

Kramiz Cin

Ester sa...

En så'n liten goding! Kattungen, alltså... Claus verkar visserligen vara en härlig man, men att kalla honom liten goding vore väl en smula förmätet... Förstår att han (både Claus och katten) trivdes i er trädgård, den är ju helt underbar.
Kram Ester o Pelle

Berit sa...

vilken söt liten katt:)
underbar blogg
ha det gott Berit

IET sa...

Vilken underbar liten Azlan! Vad vacker han är!!

Kul att se inlägget om er hos Dalby.
Hälsningar I.

Lisa sa...

Wow! Snacka om finfrämmande! Jag förstår att ni var nervösa. Jag läser hans blogg nästan dagligen och kan inte annat än förundras. :) Och Azlan, vilken goding.. Nu blev jag sugen på att skaffa sällskap till vår bengalkille som varit ensamkatt en tid nu..