lördag 20 februari 2010

Snöööööö..............

Nej!!!!! Snälla kung Bore nu får det väl ändå räcka!!!! Vi går snart sönder av allt skottande och puttande på bilar som kör ner sig här hemma. Titta på vår häck!!!!! Det är nästan omöjligt att skaka bort snön som lägger sig och tynger ner grenarna. Det här häckpartiet är inte det bästa häckvalet...snöbär. Men den fyller sin funktion. Vi får hoppas att den har fördelen att vara så tålig att den står emot dessa skador.
Pelargontrappan ser ut som ett konstverk. Det känns avlägset att tänka på våren nu. Pelargonerna börjar vakna till liv här inne. Tyvärr har katterna plockat bort de flesta av namnlapparna. Jag tycker att det är rätt viktigt att veta namnet. Men vi har inte lyckats att uppfostra katterna....en del kan faktiskt det.

Man får pyssla inne istället. Men jag saknar att gå omkring i trädgården. Även en vinterträdgård kan vara otroligt vacker. Det är fint nu med, men man kommer inte fram nånstans. Man kan bara gå där man skottat...till bilen , fram till fågelbordet och in till huset.
Vi känner oss väldigt insnöade.....
Carina

24 kommentarer:

Marie - Systrarna sa...

Ja det där känns igen, man blir inte liite less på snön!! Vi har ett par ungkatter här hemma som både flyger och smyger omkring. Imorse när jag kom till köket visade det sig att de skojat med tulpanbuketten och det låg tulpaner på golvet... Önskar att det var vår så att det kan vara ute och härja istället!
Kram/Marie - Systrarna -

Christina sa...

Visst är man trött på all snön nu!
Fin pelargontrappa du har, får nog flôrta med maken, så kanske han kan fixa något liknande till mig. Synd att namnlapparna rykt, men som väl är finns ju google och en hel del pelargonsidor att söka på!
Ha' det bra!
/Christina

Anjas Hill sa...

Va? Har ni snö? Konstigt! Det har vi med;))))!
Den här våren kommer att bli lite besvärlig. Dels får vi laga växthustaket (en stor ruta har gått sönder)och paviljongens tak har börjat att bukta - även det måste byggas om på våren.
Nu håller vi tummarna att våren är här senast i mitten av mars - typ.
Jo, jag hör hur jag låter.../Anja

Alen Trädgård sa...

Ja, snö har fått en helt annan innebörd denna vinter:)) Förr då man (om man) fick den i lagom mängder ett tag i januari tyckte man att det var rätt mysigt. Men nu hrmm jag vet inte jag, Göran har givit upp för idag med att försöka skotta vägen in till gården. Det yr igen lika snabbt. Bilen står uppe vid vägen annars kommer vi inte här ifrån.
Underbart är dock att titta på era ljuvliga inomhusbilder och kunna glömma "ute" en stund:)
Ha det gott/Monne

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Nog har vi fått och får snö. Snart har vi ingen stans att lägga allt som skottas bort.
Vet nog att du/ni gillar dubbla blommor ;-). Det gör jag också så den mörka dubbla julrosen fick följa med hem den också.
Ibland kan jag känna mig otroligt trött på alla som sätter näsan i vädret eller de som kan och vet allt men det hade ändå varit intressant att få höra deras tankar om livet och sig själva.
Sköt om er!
Fortssatt trevlig helg
Birgitta

Compact Garden sa...

Men kära vänner..är ni så insnöade..vi kunde ta oss ner på stan idag och det var så folktomt..så vi tog möjligheten med att få lite hjälp att välja en ny kamera..så nu ska jag gå i ide och bara läsa instruktionsbok och cd skivor så det blir lite fina bilder nu till våren..

Bakdoften känns ända till stan :) synd att det är en bit emellan annars hade vi kommit på fika.

Kram på er alla från oss/Anne

Karin sa...

Hej,
här har det snöat hela dagen. Försökte ta mig till komposten med vissna tulpaner men jag gav upp. Grävde ner dem i snön...Hittar väl dem i vår!
Karin

Betty sa...

Ja nu är det inte roligt längre med all snö. Vår väg blir bara mer o mer smal så snart kan vi väl inte köra på den. Vi har ju en egen skogsväg in till vårt hus på 400m så vi behöver inte hjälpa ngn som kört i diket såvida dom inte kört fel.
Ge inte upp hoppet snart så kommer våren även om det idag kan vara svårt att tro.

Kramar från Betty m familj.

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Oj, så spännande att se at ni hade det vitt inomhus också.
Vet inte vad jag föreställt mig, efter att ha sett era trädgårds/blombilder... jag har nog inte tänkt något särsklit kanske. Tyckte det var fint med allt vitt o silver mot snön utanför:-)
Färgkoordinerat som vanligt:-))

Trevlig helg,
Hillevissan

Gela sa...

Känner så igen mig. Kan bara gå till komposten. Fågelmaten kaninen och bilen från vår ytterdörr. En liten gång som är skottad. Men snart har vi våren här. Vart skall all snö ta vägen. Ha en fin helg i ovädret/Gela

Annika Christensen sa...

Du är en mästare på att pyssla så vackert du har gjort!!!
Här har vi skottat 40cm snö från taket och nu vräker det ner igen.
Fast jag njuter faktiskt fortfarande för jag vet att när våren kommer så kommer den så fort.
Var skall allt vatten ta vägen undrar jag just nu.
Ha det så bra trots all snö.
Kram till er båda
Annika

Monica sa...

Snö, snö, snö....undrar vart allt ska ta vägen när det väl börjar töa ???? Då blir det väl blöt,blött,blött istället.
Tjing
Monica

Timjan o Akleja sa...

Ja det är verkligen otroligt vad mycket snö! Jag har lagt upp bilder på min blogg, vi har så mycket snö så trädgården syns knappt... Men tänk vad skönt det kommer bli med vår när den äntligen kommer!

Börjelundskan sa...

..........Hjääälp vi sitter åxå insnöade!! Jag var ute för att fylla på mat till våra stackars fåglar idag, och det gick ända upp till låren på mig på dom värsta ställena, eftersom det är så öppet hos oss så yr det upp vallar här och var.

Sunebusen är fruktansvärt rastlös, han vill så gärna gå ut men han vänder på femöring när han ser all snön ute. Så jag har lekt kattlekar med gummiband och papper stort sett hela dan. Nu ligger han och sussar trött och nöjd i min brevkorg på skrivbordet. Om sanningen ska fram så är matte lika trött hon med,...gäsp!!

Vi hörs vännen! Kram Cin

NinaH sa...

Uhn... man undrar verkligen- hur mycket har han att slänga ned av den där vita varan?!;-)
Och ja- det känns faktiskt rätt overkligt att tänka sig en tid av grönt, blomfärg och värme! Men, men.... ska väl ändå bli så... till slut... får vi hoppas!;-)
Härliga bilder!

Hannele på Hisingen sa...

Visst har jag skottat, tog en rejäl stund att borsta fram vår pålitliga gamla Volvo, men det är så vackert nu :)
Kram.

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Jag börja få skuldkänslor, har ju tjatat om att: Är det nåt jag saknar här i Skåne så är det SNÖN.
Usch, i år har även vi fått mer än det mäktas med. Och sakta flingorna faller och faller och VRÄKER ner. ;O)
Fina bilder ni visar.
Våren kommer snart, härnere hittade jag de första snödroppar igor, när min plågade själ skrek efter medicin.
P.s. Carina, du frågade mig ett tag sedan om jag bara modellerar byst eller även helfigurer.
Det blev både och......synd att ni bor så långt härifrån.
Trevlig kväll, Petra B.

Hannele sa...

P.S.
hoppas sonen hittar ett tåg att åka hem med

Ester sa...

Ja, nu får det vara nog med snö. Vi har skottat hela helgen och i växthus-garaget kvider växterna när värmefläkten knappt orkar hålla nollan. Och vid köksbordet kvider vi över elräkningen...
Kramar Ester o Pelle

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Ja nu får det vara nog! Idag hade vi i alla fall sol och då blir man ju lite glad. -20 grader i morse och mitt på dagen var det -0,9 i växthuset :-)

Kung Bore! Stick och brinn...

IngunnBW sa...

Jeg er så hjertens enig med deg; nå er det nok! Vi har hatt mellom 10 og 20 kuldegrader siden før jul og sneen vil ingen enda ta. Godt å pusle inne da, ja :) Lage litt vår innendørs med løkvekster og andre vårblomster. Så får vi prøve å holde motet oppe med bilder fra fjorårets vår og sommer, den nærmer seg for hver dag som går :)

Du har en aldeles skjønn blogg som jeg leser med stor glede. Jeg legger ikke igjen så mange kommentarer, men nyter like fullt ut de vakre bildene fra den fantastiske haven din. Veldig spennende at du har delt den inn i så mange land og har ulike fargetema :)

Josefine Zar sa...

Ja aldrig lär man bli av med den här snön!
Det finns inget att ta kort på längre, det är ganska tråkigt...men ja jag får väl glädjas över att jag ska till Kläppen och åka skidor nästa vecka men mina kusiner.

Men jag försöker blogga lite mer i våran blogg som jag och mamma har också men det är bara jag som bloggar...försöker få mamma till det också. Jag har fixat ny design, gå in och kolla! Jätte min ny design ni har fixat det får en att verkligen längta till sommaren :)

Madame C sa...

Åh, jag blir alldeles till mig av alla fina bilder! Så imponerande!
Ha en skön kväll och må våren snart vara här. Charlotta

Anonym sa...

http://lumerkoz.edu Your Site Is Great!, avandia side effects retiring groupmonday cephalexin side effects underpaid prilosec side effects cuatro cenergy amoxicillin sandiego byequipment clomid side effects loyalty