lördag 13 februari 2010

Alla hjärtansdag!!!!!

Alla hjärtans dag är ju varje dag, och borde uppmärksammas så. Om man vill fira den eller inte är ju upp till var och en. Jag tycker att man ska ta tillvara på varje tillfälle att tacka för all kärlek och vänlighet som man möts av varje dag. Det finns fantastiska människor överallt !!!! Jag försöker att tala om det..även om det så är en främling som ger mig ett bra bemötande på Ica eller vårdcentralen.
Vi alla är ju rätt bra på att tala om när något är dåligt...men ibland kan det vara svårare att tala om när något eller någon gör något bra. Det är ju det vi alla vill höra..att vi gör nått bra, att vi duger, att vi betyder något för någon, att vi gör ett bra jobb. Kärlek är mycket...Man, maka, barn , djur, föräldrar, släkt, arbetskamrater, vänner, TRÄDGÅRD, hobby, saker och inte minst kärleken till sig själv som är så viktig om man ska kunna älska andra.
All kärlek är vacker!!!! Jag vill uppmana alla att slänga fördomar och inte dömma någon annans kärlek!!!!
Mina kärleksbrev går till Min älskade man som jag haft glädjen att dela 27 år med, vår dotter + svärson ,samt vår son. Dom + djuren är hela min värld!!!!!
Till er alla andra sänder jag massor av kramar och en önskan om att ni har en alla hjärtans dag i era liv varje dag.
Ps....Som ni märkt har jag liteförkärlek för collage om det är nån blomma eller växt som ni undrar över namnet så fråga på bara.
Carina

16 kommentarer:

Ester sa...

Massor av hjärtan till er också!
Kram Ester och Pelle

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Jag känner kärleken, genom de vackert komponerade bilderna i bloggen:-))

Varmkramar till er också,
Hillevissan

AnnA sa...

Hejsan!
Min kärlek till er för de underbara collagen!
Ha en fortsatt skön helg!
hälsn
AnnA

Ingmarie We sa...

Helt fantastiska collage! Och er trädgård är helt underbar.

Ingmarie We sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Börjelundskan sa...

Sååå kloka ord Carina, ....jag önskade att alla kunde besitta den kunskapen och förståelsen som du, jag och dom flesta av oss delar. Tyvärr så finns det en del
människor som lever i mörkret och inte har en aning om vad dom går miste om.

Ibland så glömmer man bort hur viktigt det faktiskt är att dela med sig av ett leende eller några vänliga ord i vår stressiga tillvaro. Jag skriver verkligen under på det du säger att vi ska uppmana alla att slänga gamla förlegade fördomar om hur andra ska leva sitt kärleksliv. Kärlek KAN bara vara vacker. Och det är sååå viktigt att vi alla lär oss konsten att älska oss själva, och
framför allt att vi kan förlåta oss själva för ingen är ju perfekt.

Älskar dina collage, det är som att öppna en godispåse varje gång man kikar in hos er.

Du får min riktiga Alla Hjärtan Kram på Fredag istället:) Kram Cin

Hannele på Hisingen sa...

Önskar er en riktigt mysig Alla Hjärtans dag, bra att vara positiv och berätta bra saker, ibland lyckas jag.. Sant, viktigt att tycka om sej själv också, kloka ord, kram.

NinaH sa...

Instämmer helt!;-) Även till vem "första tanken" går! Fast det är förstås inte till Din man utan min alldeles egna som den går till alltså!;-)

Dina collage är så underbara! Hoppas jag så småningom kanske också kan bidra med en eller annan bild för nya "kreationer" (när jag kommit igång med den blogen också...)...?!;-)
Ha en mysig "hjärtedag"!

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Vet du Carina, varje gång jag ser att ni gjort ett inlägg blir jag så glad. Det innebär flera minuters full njutning, att få ta del av er vackra och fina värld är en förmån. Tack för alltid så varma inlägg.
Ha en fin alla hjärtans dag,
kram Lydia

Gela sa...

Vilka kloka ord. Det är så viktigt att visa uppskattning till människor i ens närhet. Ha en riktigt fin helg./Gela

Anjas Hill sa...

Så klokt, rätt och vackert!
Ha en underbar Alla hjärtansdag själva!/Kram, Anja

Lotta 8`) sa...

Härligt med kärlek :) som kan visa sig på olika sätt, tex allra vackraste blommor på bloggen :)

Vi har ett eget hjärtebarn som firar födelsedag idag så det blir kalasmiddag idag - tänk att döttrarna tajmade sina födelsedagar samma vecka ;)

Ha det så himla bra,
Ha en skön söndag ♥, 8`)

Compact Garden sa...

De allra varmaste och hårdaste kramar till er..hoppas att ni får en underbar dag..

Kram från oss i Gôtet..

Annika Christensen sa...

Jag gillar verkligen din collage Carina.
Vilken kick man fick här idag.
Ja du det ända som ökar när man slösar på det är ju kärlek eller hur?
ha en skön kväll
Annika

Margot sa...

Hittade hit för första gången idag. Kan bara säga att jag är väldigt imponerad, vilken fin blogg,så underbara bilder!!
Hit vill jag gärna återvända!!
Ha det bra / Margot

Med fingrarna i (j)orden sa...

Dina collage är alltid så vackra, liksom det du skriver. Underbar text som hyllar kärleken - störst av allt.
Kram på dig!
Eva