lördag 30 juli 2011

Lite blommor och betong...

Medans mannen målar hus och fönster så fixilerar jag i trädgården. Jag går igenom mina skrotsamlingar och ser vad jag kan göra för något nytt av det. Stolen har fått en ny sits och bordet en ny skiva. Jag gjöt en liten bordsskiva i en rostig järnring. Tror det har varit en ring till en trätunna.
Prövade också på att gjuta i blöt sand. Efter allt regnande så var sanden naturligt blöt. Annars tar man och vattnar igenom sanden ordentligt. Sen kan man trycka ner ett föremål i sanden. Man gjuter sen i avtrycket. Häll i cement och låt det torka nån dag. Borsta av sanden. Så här blev det.
 Liljorna blommar så vackert just nu. Även Dagliljorna står för en praktfull blommning. Det är två växtgrupper som vi vill ha mer av. För vi tycker att det blommar för lite i vår trädgård just nu. Är det någon som har tips om bra inköpställen gärna via nätet....så tas det tacksamt emot.
Blommor och betong är vackert!!!!

11 kommentarer:

Rut och Signe sa...

Håller verkligen med din kommentar att blommor och betong är vackert. Det hårda kalla mot det mjuka varma eller för den del även kalla färgskalan. Fint! Ha det gott, Marie

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

jättevackert! så fint med kontrasten skira blommor möter grov betong. har du gjort de fina bysterna själv? kramar!

Annica sa...

Stolssitsen var underbar! Ja...det andra också ;)

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Betong är underbart vackert i trädgården - håller med!!! Jättefin stolsits. Vill oxå ha :-))) Vad duktig du är med dina gjuterier!

Kram
Charlotte

Ninnis sa...

Betongen hör verkligen hemma i trädgården som kontrast till allt det underbara skira. Verkligen fina saker som du gjutigt.

Kram Ninni

LindaLunda sa...

HAr du gjort bysten???
I så fall vill jag omgående beställa en!

Spirande grönt - sa...

Så tjusig stolsitsen blev!

Ha det fint bland liljorna:)
Rebecca

Mimi sa...

Jättefina betonggrejer, och i trädgården är betong nästan ett måste. Man kan göra så mycket fint dit!! Vilka fina liljor. /Mimi

Compact Garden sa...

Vad du är duktig Carina..tänk att bara komma på allt du gör :)

Hoppas att ni har en skön ledighet och myser allt ni kan..

Hälsa Ken att han får komma och bada i havet istället för i en rostig sjö ha ha..

Kramar från oss/Anne

yes sa...

Måste bara få uttrycka mitt stora tack för att ni delar med er av ert liv!! Så mycket vackert och mängder av inspiration. Det lustiga var att jag läste ett reportage från er trädgård i tidningen Vakre Hjem & Interior 4 2011, tidningen inköpt för att avnjutas under min semester. Bilderna från er vita rabatt har legat uppslagen i fler dagar för åskådning av mig och familjen. När jag sen surfar runt på internet så hittar jag er blogg av en slump, nu har jag fullt sjå att hinna läsa alla era inlägg. Önskar er en fortsatt skön sommar!!
//ylva

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Smart att gjuta i våt sand, det måste jag testa! Själv har jag bara kommit till att gjuta några få trädgårdsplattor hittills, men nu har jag inhandlat en bok med inspiration och steg-för-steg, så nu blir det gjuta av :-)

Ha det gott!
Annika