fredag 15 juli 2011

Att semstra i sin trädgård.

Vår första semestervecka delade vi trädgården med med div besök....osv...Sen har den bara varit vår och vi har firat semestern i trädgården. Vi har varit utanför grinden också, men mestadals har vi varit här.
Vi har njutit av varenda sekund. Lagom med arbete och  mycket "mågott tid" . Det har aldrig varit så roligt och aldrig så fint som det är just nu. Kanske beror det på att vi har landat och kan avsätta egentid i trädgården bättre. Eller så kanske det beror på att jag ska byta jobb i höst. Jobbet innebär att jag ska få jobba med mitt stora intresse. Trädgård.
Har alltid sagt att jag inte vill jobba med mitt stora intresse.....men man kan väl ändra sig. Har varit rädd att det skulle förta glädjen av min hobby på fritiden om jag jobbar med det. Men icke.....är så sprickfärdig av inspiration och jag känner en enorm glädje över att få" komma hem "där mitt hjärta hör hemma.
Ska jobba på ett Gardencenter som ska öppna i mitten av november i Gislaved.
Även om trädgården lockar oss med sin fägring så får man ibland tvinga sig att vända blicken och uppmärksamheten mot huset som är i behov av lite skötsel. Men vad lätt det är att tänka bort när det är så roligt att gräva nya land.

Ha det gott bland grönskan kära vänner!!!
Carina

13 kommentarer:

LindaLunda sa...

Oj vilken fin stol!!! VAR???
Jag behöver en sådan till mitt hus med hål i!

Anna Vattenkanna sa...

Det låter som ett av de bättre semesterställena - den egna trädgården. Så fint du har det...

Jag jobbar ju med trädgårdar och har det även som min stora hobby - inte tröttnar man! en passion är en passion... Du ska inte vara rädd att det blir för mycket - det är så olika med ett arbete och ens privata hobby trots allt.

Kram Anna Vattenkanna

Anonym sa...

Vi har semestrat på`"gatan" istället, anlägger en ny mur på framsidan. Bort med slipers, det börjar arta sig.Men lite trädgårdsarbete blir det ju också.Ha de gott!
Annika o Tomas

gittan sa...

Det låter som en underbar semester i mina öron! Er trädgård är ju dessutom så otroligt vacker!
Kul med nytt jobb, Grattis! Jag jobbade på plantskola en tid och även om jag trivdes otroligt bra så kände jag att det var inte där jag ville vara i längden. Sökte mig vidare i hopp om att få jobba med anläggning men det slutade med en egen butik istället. Ibland är vägarna krokiga =P
Kram gittan

Anonym sa...

Så glad för din skull!!! Rätt kvinna på rätt plats!!! Kram Lisa

Annica sa...

Grattis till nya jobbet!

Anonym sa...

Grattis till nya jobbet! Jag har goda vänner i Gislaved, de blir glada över en ny handelsträdgård! :-)

Vad många fina flädersorter det finns, själv har jag S n Black lace som är underbar! Fick bara en blomklase i år så det blev ingen saft, kanske nästa år... :-)

Hälsningar Birgit

Ninnis sa...

Grattis till ditt nya jobb...=)

Kram Ninni

Hanna C sa...

Grattis till nya jobbet:-)
Kram Hanna

Anjas Hill sa...

Grattis till nya jobbet Carina!/Anja

Isas Trädgård sa...

Älskar din trädgård ... med alla vackra stilleben som du gör ! Stolen är verkligen helläcker ! Grattis till nya jobbet !!
Ha det så gott under er underbara semester !
Kram/Isa

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Vad spännande med nytt jobb och inte vilket jobb som helst.
Det låter som om ni har en underbar semester.
Ha det gott
Birgitta

Tant Otteskrufv sa...

Grattis till nya jobbet! Jag säger fortfarande att jag vill ha hobbyn som hobby, men det är klart att man nog ändrar sig om rätt erbjudande kommer:)