torsdag 23 juni 2011

Våra fina flickor....

Ja jag kallar dom faktiskt flickor, fröknar, madammer även om många av pionerna har manliga namn, efter "skaparen". Men visst ser dom kvinnliga ut där dom svajar med sina krinoliner. Paeonia Green Lotus visar upp sin vackra aftonklänning som går i nyanser som ljust oliv, puderosa och creme.
I sin frasiga lavendelrosa samt vita spetsar klär sig Paeonia Scatter Brain Pink. Hon är så vacker, och hon vet om det.
Våra flickor tävlar om att bräcka varandra med sin skönhet och förföriska doft. Vi faller så klart för all förförelse. Så mycket att vi lägger vår semester för att inte missa deras blomning. Till hösten väntas nya töser, på att få tävla om vår gunst. Så midsommar ska firas med att gräva ett nytt land, där skönheterna ska få bo.
Men även om dessa primadonnor fyller mina sinnen på alla brädder, så är det i slutänden dessa små bonnatöser som äger mitt hjärta helt och fullt. Det var dom som startade mitt trädgårdsintresse på en äng i Norrland hos min mormor och morfar. I dessa små blommor ryms så många fina minnen som jag fört över till våra barn. Dessa små blommor fick mig att lämna ett välbetalt jobb i Stockholm, nybyggthus m.m. Allt detta för att få se en bukett av dessa blommor i små barnhänder. Så med denna bukett till er vill jag och Ken önska er en trevlig midsommar!!!

11 kommentarer:

Bea sa...

Så söta "flickor" med ljuvliga frasiga kjolar!
Fin blogg förresten :)
Trevlig Midsommar! /Bea

Rosor och ruiner sa...

Ja, visst är pioner av kvinnligt kön, nåt kvinnnligare i blomvärlden kan man knappast tänka sig!
önksar er detsamma, en trevlig midsommar!

Monica sa...

Sååååå...vackra Pioner! Ni har så många sorter jag aldrig sett och Green Lotus ger mig habegär :)
Trevlig Midsommar
Tjingeling

Annica sa...

Detsamma till er!

LindaLunda sa...

Suck.... jag vill också ha en utspridd hjärna i min trädgård.... suck...... inte min egen dock....

Börjelundskan sa...

Hej min lilla Duva!

Saaaaknar dig sååå, det har gått alldeles för länge sen vi träffades, det är otäckt vad dagar blir till veckor, och veckor till månader .... Det finns så mycke att berätta, vi får nog uppdatera varandra tror jag (hihii. Hoppas att ni har det bra allihop.

Klart att vi MÅSTE göra en skrotresa snart, ska kika i almenackan, ringer dig nästa vecka om det går bra.

Önskar er åxå en härlig Midsommar.
Puss & Kram Vännen. Cin

Ninnis sa...

Trevlig midsommar !

Kram Ninni

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Verkligen vackra damer ni bjuder på idag. :)
Hoppas ni har haft en underbart fin midsommarafton!
Kramar!

Unknown sa...

Åh, vilka frasiga och vackra pioner ni har! Nu vill jag genast gräva ut mitt pionland så fler sorter får plats!
Ha en fortsatt fin midsommarhelg,
Charlotta

IreneL sa...

Åhh så härliga flickor!
Ha en fin dag!

Landbohaven sa...

Hvor er de smukke.