måndag 6 juni 2011

Pynt i trädgården

 Jag gillar att pynta och fixa till lite stilleben i trädgården. Tycker att det tillför trädgården det där lilla extra. Det får inte bli för mycket. Så det gäller att hålla sig till material som smälter bra in, och inte utmärker sig allt för mycket. Betong och en ärgad gammal kopparkittel fann varann.

 Gjorde en flagga i plåt, där jag skrev in en text som jag tycker är så bra. Färgen jag använt är en plåtfärg som håller bra i väder och vind. Nu blommar Bondpionerna, Buskpionerna och Quadhybriderna. Piontid är den bästa tiden på året....tycker vi.....
Denna barnsäng i järn ska några nyinköpta pioner få stå i. Den ska få agera pionstöd åt tre likadana pioner.
Jag tror att det kan bli riktigt fint när det blir färdigt.
Ha det gott i värmen
Carina

7 kommentarer:

Isas Trädgård sa...

Hej Carina !

Jättevackert med betongen och den ärgade kopparkitteln ! Tack för din idé med vackra gamla barnsängen som växtstöd till pioner ... har nämligen en gammal järnsäng som befinner sig på idéstadiet och väntar på att tas i bruk !
Trevlig vecka !
Kram/Isa

Ninnis sa...

Vilken smart ide att använda sängen som växtstöd kommer att bli helläckert...=)

Kram Ninni

Lenas trädgård sa...

Så finurligt! med sängen...att bara komma på det är ju en konst. Och konst skapas ju i er trädgård!
Vackert!
Älskar också denna tid, som är pionens. Har ca 20, som ska till att blomma en efter en...eller tillsammans...
Ha det gott!
Lena

Jenny sa...

Snacka om läckert pionstöd! Helt underbart!

/Jenny

gittan sa...

Det kommer att bli så läckert med sängen som växtstöd! Betong är också vackert och tilsammans med den ärgade kitteln... man skullekanske ge sig på att pynta lite mer därute. Hos mig är det vääääldigt sparsamt när det gäller pynt i trädgården /gittan

tant Hannele på Hisingen sa...

hihi, en fin säng till, kul.

Anjas Hill sa...

Din pionstöd måste vara den häftigaste i sitt slag!
Jag får ofta höra att en kuperad tomt, som min, skulle vara så mycket enklare att göra fin än en som är platt (som er). Men, det är lite si och så med det. Det finns fördelar så som att det kan aldrig bli stående vatten i rabatterna eftersom de sluttar. Nackdelarna är att allt lägger sig vid minsta regn och vind och behovet av växtstöd är enormt.
Skulle jag få för mig att vilja ha en liten säng som växtstöd - ja, du kan räkna ut själv hur det skulle se ut med 30 grader lutning....;)))?!
Alltså: Så synd att jag inte kan stjäla en så häftig idé;)))!/Anja