söndag 19 juni 2011

Själsro.....

Vilken härlig dag vi har haft!!! Vi unnade oss en dag till att besöka andra trädgårdar. Vi styrde färden mot Sätila. Att besöka Birgit Johanssons trädgård det är ett måste för oss. Dels för den vackra trädgårdens skull, men även för sällskapet. Det är här våra trädgårdskompisar....hänger.
 Det var även spännande att se konstnären Theo Ågrens trädgård. Trädgården är en gammal trädgård under "renovering". Det fanns mycket spännande konst att njuta utav. Sonens trädkoja var så fin och välbyggd. Hoppas att Theo kommer att ha fler trädgårdsvisningar. För hit vill vi komma igen.
Lyckan är stor när man blir inbjuden till denna trädgård. Hjärtat hos denna kvinna är lika vacker som hennes trädgård. Den är så estetiskt fulländad. Man går härifrån med en känsla av lycka......Tack underbara M och tack för den röda termosen!!!
Ytterligare en bonus denna dag, var ett stopp hos goda vänner. UNDERBAR mat, tack !!! Och en titt i deras fantastiskt vackra trädgård. Den är under uppbyggnad och trots att ägarinnan kanske inte insett det ännu så ser vi att dettta är och kommer att bli en topp 10 trädgård!!!
Trädgård tar tid, det är det som är tjusningen med trädgårdsarbete.
Åhhh... vad vi behövde detta. Vi är fullbokade med egna trädgårdsbesök. Man kan bli lite trött på sig själv ibland. Det var riktigt härligt att komma ut och få se och höra andras trädgårdsdrömmar.
På väg hem stannade vi till och köpte min favorit tidning...Vakre hjem&interior....Vad får jag se om inte ett repotage, som jag inte visste om....Roligt rom i hvitt og gront...En hage for ro i sjelen.

Hoppas att ni alla får ro i själen i er egna trädgård.
Carina

10 kommentarer:

Anjas Hill sa...

Vilket härligt reportage!/Anja

Ninnis sa...

Härligt med trädgårdsbesök som inspirerar...=)

Kram Ninni

Hannele på Hisingen sa...

jag förstår att ni har haft set bra,
trevliga bilder, kram.

gittan sa...

Härliga trädgårdsbesök. Den underbara trädkojan, den skulle jag kunna tänka mig som miniatyr i storlek av ett fågelhus bara som en vacker och kul dekoration i trädgården. Får kanske föreslå att maken snickrar ihop något liknande till mig =)

Malin sa...

Verkligen härligt med så vackra trädgårdar att besöka:)

Theo sa...

Tack för att ni kom, fina bilder!
Välkomna åter!
/Theo

M sa...

Återigen fylls mina ögon med tårar för era fina ord och jag hoppas orden kommer från era hjärtan.Det är ju en ära att ha er här med all kunskap och konstnärlighet som ni har i er trädgård. Önskar er båda en riktigt skön midsommar.
Kram M

Compact Garden sa...

Vad mysigt..snart finns tid för trädgårdsmys:)
Vi åker en tur till Sofiero i morgon..hrm gissa vem som vill ha en större trädgård..

Ha en skön midsommar Kramar från oss.

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Åh, jag sitter bara här och ler...känner så väl igen lyckan av att besöka trädgårdar fyllda med kärlek och omtanke...för att inte tala om vilken kick man får av att prata med likasinnande.
Ha den finaste av midsomrar,
Lydia

Karin sa...

Så mycket fint ni visar! Ska titta efter tidningen! Glad midsommar.
Karin