söndag 31 oktober 2010

Kan inte sluta förundras...

Har varit ute hela dagen och kan inte sluta förundras över årets skiftningar. Ena stunden är allt grönt och frodigt för att i nästa vara borta.

I dag har jag krattat löv in i landen för lite vinterskydd och satt nätburar runt nästan alla buskar och träd....ett evighetsgöra! men vi måste pga allt vilt som rumstrerar i vår trädgård.

Även om man nu tycker att det är ganska skönt att trädgårdsåret är över för denna gången kan man inte låta bli att längta till nästa.

Ken

8 kommentarer:

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Ja visst är det förunderligt...och härligt. Nu kommer tid för eftertanke och sen tid för planering av en ny fantastisk säsong!
Grymt snygg urna du visar, vill haaaaa! ;o)
Ha en fin vecka,
Lydia

haspet sa...

Härliga bilder du visar. Visst är det härligt med skiftningarna, i år har jag verkligen njutit av alla vackra årstider. Och snart är det ju vår igen (bara lite förvår först...). Ha det bra.// Peter

Hannele på Hisingen sa...

jag gillar årstider, även november :)

Alen Trädgård sa...

Ja, det går så fort att man inte riktigt hänger med i svängarna:) Jag beundrar alla som så noga nätar in och skyddar sina träd o buskar för "marodörerna" vi lyckas alltid att glömma bort det och sedan oja oss när skadan redan är skedd:) Hmm får kanske försöka att bättra oss på den punkten i år. Håller med dig om att det känns lite skönt nu när trädgården liksom vilar lite men oj vad man emellanåt redan längtar till nästa säsong:)Ha det gott/Monne

Anjas Hill sa...

Visst är det otroligt?! Det är själva Livets gåta.../Anja

Ester sa...

Visst är det häftigt! Tittade på bilder från början av oktober och kunde konstatera att det jag då tyckte var förfallet och grått, i själva verket var ett under av frodighet jämfört med hur det ser ut nu...
Men snart, om några månader eller så, är det tvärt om. Då säger man: Åh, nu är trädgården som finast. Och så går det en vecka eller två, och så säger man samma sak igen...
Kram
Ester

Börjelundskan sa...

Hej på er!
Äntligen kunde jag lägga till er till min blogglista, är ju inte den mest tekniska som finns om man säger så. Hatar når det krånglar med datan :(. Men nu är jag glaeer igen :D.

Hoppas ni har det finemang i höstrusket. Jag pysslar på lite grand mellan köksrenoveringen. Är ni klara förresten med er? Såg lite på bloggen den superfina gråa nyansen du målat i. Ska bli kul att se sen "in live".

Bamsekramar till er båda. Cin

Betty sa...

Oj nu fick jag lite dåligt samvete. Planterade ett fyra år gammalt äppleträd i somras o det är jag väldigt rädd om. Mötte jägarna i skogen idag o de hade skjutit en älg , kanske den som förstörde det förra ? Ibland kan jag svära åt de vilda djuren , men i nästa tanke inse att vi faktiskt är på deras mark (känner mig lite som en amerikan i indianernas land).
Får försöka ta tag i detta imorgon .
Tack för att du tänkt så mkt på mig. Både dina o "deras" tankar verkar ha hjälpt för läkaren tycktes nästan vara lite förvånad över hur bra o enkelt op. gick.

Tack underbara du ! Love and light ! Betty