söndag 24 oktober 2010

Bloggtorka....

Vet inte hur det är hos er andra, men här i trädgården är det grått och blött. Man har liksom ingen trädgårdslust. Det är kanske inte helt sant, för vårlängtan börjar att pocka på. Men jag försöker att förtränga det. Måste lära mig att njuta av nuet. Det är långt tid kvar, iallefall om man går i en vårlängtan. Så jag försöker att pyssla lite extra inomhus.
Just nu är det docktillverkning som gäller. Vi har en julmarknad där vi bor som jag alltid är med på. Det är en härlig inledning på julen. Jag tillverkar dockor av återvunnet material. Vackra tyger, spetsar och brodyrer. Mina nära och kära håller alltid ögonen öppna för att förse mig med passande material. Blusar från min syster ska bli vackra dock klänningar.
Ha det gott
Carina

11 kommentarer:

Lotta 8`) sa...

Gissar att dina dockor är ursöta! med vackra kläder som skymtas på bilderna :) Jag dammade av symaskinen i går och fick knåat ihop en nalle, även den av återvunnit tyg.

Bloggtorka kan det lätt bli men man får ställa om sig, och ta lite bilder inomhus istället, det är alltid roligt att se hur andra har det, som ert kök tex :) Ser så fint ut! Hade jag haft ett annat hus (har ju funkis) så hade jag haft ett gammeldags kök men det passar sig inte hos oss.

Jul - ja, visst är det mysigt, att längta och pyssla och dofter och bak... osv :)

Ha en skön söndag, kram ♥

Anjas Hill sa...

Ååååh, så åtråvärda dina dockor måste vara på julmarknaden!
Du väcker liv i mina barndomslekar där de egensydda dockkläderna var ett ständigt inslag - fast jag hade även en teaterapaådra i mig och då sydde jag scenkläder till mina pjäser av kreppapper åt mig själv!!:))!
Alltid lika inspirerande att titta in hos dig/er och av någon torka märker jag inget av!:))!/Anja

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Det gråa mörka är inte så uppiggande just nu.... Håller med...... även om finns ljusglimtar ändå att glädja sig åt i trädgården.... som en solig frostig morgon....

Aha... du gör dockor också... Dom ser jättesöta ut av det man kan se på bilderna. Vilket pyssel.... Måste vara eftertraktade på julmarknaden.

Kram Charlotte

Börjelundskan sa...

Hello min lilla Duva!

Jasså det är full fart i dockverkstan ser jag, min Vera är så nöjd med sitt nya liv på gården (ler). Du ska inte sy lite mansfolk till tösera?? hihihi. Min bloggtorka har börjat släppa lite grann nu, men jag tankade ju på inspiration hos er i torsdags ju så det är väl inte konstigt att det blev lite fart i knoppen på mig. :D Tack för senast, love you! Kramiz Cin

Alen Trädgård sa...

Håller med dig om att det är lite av blogg torka nu;) det är ju inte mycket att fotografera i trädgården nu så du gör alldeles rätt i att pyssla inne i stället:) Själv väntar jag på att kunna börja med stora röjar/städtagen , men det lär dröja några veckor till innan sonen flyttar in i sitt nya hus och då kan hämta alla sina pinaler:)) Får sy nya köksgardiner så länge så att de kan hängas upp lite senare. Ha det gott/Monne

Betty sa...

Dina dockor är helt underbara ! Madicken tycker så mycket om sin o den ska minsann tas väl omhand så den kan följa med som ett fint minne genom livet.
Pernilla är så glad för att ni snart ska träffas igen så tack för att ni tog tag i det.
Ska opereras på torsdag igen o fick några stärkande stenar av en vän ,hoppas du kan sända lite extra kraft till mig.

Massor av kramar från Betty !

P.S. Om jag hittar gamla spetsar så ska jag absolut tänka på dig D.S.

Hannele på Hisingen sa...

Jag behöver november för vila och sedan börjar jul-njutningen, en hel månad :)

Annika Christensen sa...

Vet ingen som är så duktig som du på pyssel. Jag skall tänke på dig innan jag slänger mina blusar.
Kul med julmarknad och de kommer att sälja bra för vem vill inte ha en sådan??
Tittade en gång till på bilderna från köket ser så fint ut.
Nu skall vi köpa en svets så jag och Staffan kan göra lite kuliga saker. Tänk om vi också hamnar på julmarknad någon gång. Nu här vi har snickeriverkstad också.

Livet är kul så länge man lär sig nya saker eller hur???

Tänker på er och saknar er
Kram
Annika

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Du är så pysslig och kreativ Carina. Minns fortfarande de fina dukarna du visad mig i somras.
Här har jag en del ytterligare som skall göras ute men har börjat måla våra träbruna fönster. Fint och ljust blir det men fy vilken tid det tar.
Ha det gott
Birigtta

Ingmarie We sa...

Fina collage och så vackra ljusstakar du har! Dockorna är helt ljuvliga.

Linda Lunda sa...

Åhh sååå söt docka!
Vågar man önska sig...???
Kram Linda