måndag 28 juni 2010

Öppen trädgård Söndagen den 4 Juli !!!!!

Välkomna till öppen trädgård hos Herr och Fru Trädgårdsdrömmar. Söndagen den 4 Juli mellan kl 10.00-17:00. I närheten där vi bor så finns ett underbart trädgårdscafe i 1700 tals miljö som håller öppet under samma tider. Där erbjuder dom sina gäster hembakat till en billig penning. Caféet ligger mitt emot kyrkan.

Det verkar bli ett underbart väder, och har vi tur så slår pionerna ut till helgen. För er som inte vet var vi bor så maila oss gärna för vägbeskrivning på tradgardsdrommar@hotmail.com

Varmt välkomna !!!!
Ken och Carina

20 kommentarer:

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Rackarns att man bor så långt bort från er. Hade gärna kommit och blivit inspirerad i er fina trädgård....... Får istället önska lycka till med dagen :-)

Hoppas att det blir sol - men dåligt väder är förvisso inget som stoppar trädgårdsentusiaster.... nej, det måste till något kraftigare än så...

Kul att höra att det bor en liten norrlänning i dig Carina :-) Blir lite osäker var Klöversjö ligger dock...

Ha det gott!
Kram Charlotte

Northern Shade sa...

As always, beautiful photos of the garden. Good luck with your open garden. I wish I was closer to visit. :)

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Lycka till med dagen.
Våran trädgård är öppen den 8:e augusti, rätt sent tycker jag, men men....Soliga hälsningar, Petra B.

gittan sa...

Åååhhhh.... jag vill, jag vill... håller som bäst på att försöka övertala maken till att vi ska ta en tur upp till er, det är ju faktiskt inte så långt. Men eftersom vi var i Göteborg ("ofrivilligt" när dottern skulle på konsert)förra helgen så tror jag inte han är värst sugen på en långtur till så snart =(
Hur är det, ska ni medverka i Tusen trädgårdar också?
Mailar om det blir aktuellt (håll tummarna) och om inte så önskar jag er en underbar dag med massor av trevliga besökare och vackert väder / gittan

Trädgårdsdrömmar sa...

Nej vi kommer inte att medverka i tusen trädgårdar. Det av den enkla anledningen att tidpunkten är fel för oss.
Carina

Alen Trädgård sa...

Ser fram emot att äntligen få se er trädgård irl:) Hoppas nu att inget oförutsett kommer i vägen. Ha det gott/Monne

Börjelundskan sa...

Hallojsan igen!

Åhhhh, vad jag längtar till söndag, ....kan man komma prick 10 *hihi!! Skulle vara kul att hinna ta några ord med er innan alla kommer. Tack för tipset om min Ros, det var fler som såg att det var "Findlands vita Ros", skönt nu vet jag äntligen vad det är för något. Men jag kommer fortsätta att kalla henne "Stina" fast kanske blir det "Finska Stina" nu istället *haha*. Förresten en liten fråga, vill ni ha skott på henne? I såfall kan jag ta jag med mig några. :)

Kraaaaam Cin

Ester sa...

Åh! Det ser så härligt ut! Vi längtar efter er och hoppas vi kan ses snart. Det kanske får bli en bröllopsdag i er trädgårds i alla fall...
Vi hörs!
Ester o Pelle

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Önskar så att jag kunde, men det kan jag inte...är redan uppbokad då med egen visning. Men men...vad är väl en bal på slottet? :o)
Lycka till,
kram Lydia

Anjas Hill sa...

Får se om jag lyckas att locka chauffören - vilket inte torde bli alltför svårt...;))!/Anja

Mimi sa...

Lycka till! Vägen är lite lång ifrån Finland.... suck! Hälsn mimi

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Mycket lockande erbjudande...:-)

Ha det gott, och lycka till, hoppas vädret håller i sig!! Kram H.

skrothandlaren på Hisingen sa...

Låter kul :)

Carolyn ♥ sa...

Simply Beautiful!

Karin SKARA sa...

Önskar er allt gott med dagen och lagom väder, så ni får några härliga timmar med besökarna.
Karin //

Compact Garden sa...

All lycka imorgon på er visning, hoppas att du kryat på dej Carina..var rädd om dej.

Finns det kanske tid i Juli några timmar för ett besök i er fina trädgård? Om jag lovar att ta med en kaka haha..

Ha en underbar helg Kram Anne

vadmalen sa...

Låter så mysigt. Vilken fin blogg ni har. Jag blir riktigt nyfiken, så jag och sommargrannen måste åkta till er i morgon. Vi kommer från Jönköping, tror du inte att vi hittar er då. Vi hittar ju till Mossebo iallafall.
Kram
Birgit

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Hoppas ni får många besökare idag
och att er svarta brunnäva blommar i morgon.
Den 'vanliga' brunnävan har riktigt brunsvarta blommor.
Ha det gott
Birgitta

vadmalen sa...

Tack för ett fantastiskt besök idag. Vilken underbar trädgård ni har. Full av inspiration fortsatte vi till en loppis i Ryd och fyndade diverse trädgårds Shabby.
Har redan målat en stege röd.
Kram
Birgit

Deborah sa...

Jeg er ked af, jeg ikke kom til jeres åben have. Det ville jeg gerne have været. Men nu har jeg bloggen og kan se, om det bliver igen næste år. Kommer så også lige an på, hvor langt oppe i Sverige I bor. Men vi ser. Ihvertfald dejligt at kunne følge bloggen.