lördag 19 juni 2010

Lyckönskningar till Bröllopsparet...paren....

Detta inlägg vill jag tillägna alla som älskar någon, till de som sagt ja till varandra. Idag vigs vår Kronprinsessa med sin Daniel. Man blir så glad av att se dom.
1. Hosta White Feather
2. Ranunculus aconitifolius Flore Pleno.... Stormhattsranunkel
Vi har varit gifta i 22 år..Vår dotter döptes på vårt bröllop. När hon var liten satt hon och tittade på bröllopsbilderna , plötsligt utbrister hon....-Åhhh mamma kommer du ihåg när du och jag och pappa gifte oss.!!!

1. Allium schoenoprasum Album.... Vitblommande gräslök
2. Meconopsis betonicifolia Album .....Vit Bregvallmo
3. Samma som ovan.
4. Paeonia veitchii Alba ....Vit Rosenpion


Vitt är ju oskuldens och renhetens färg. Att leva tillsammans utan skuld till varandra.
Vitt är också en färg som används vid vapenstillestånd, vapen nedläggning. Ja det kan ju kanske behövas ibland. Glöm inte att vifta med den vita flaggan.Vitt är ju också en färg som oftast används i grunden...grundfärg. Det kan vara bra att ingå ett äktenskap med ett gott grundat förarbete om lämplig parter.

I Feng Shui är vitt livets och dödens färg. Vitt är den starka kraften Yin . Yin och Yang är svart och vitt. Yang kan aldrig finnas utan Yin, och Yin kan inte finnas utan Yang. Det är en urålderlig symbol där det vita omsluter det svarta i en total harmoni.

1. Exochorda The Bride....Pärlbuske
2. Vinca minor f. alba ....Vit vintergröna
3.Virbinum Strömsund .... snöbollsbuske

Så man kan väl sammanfatta det hela med att.....
Grunda era äktenskap, förhållanden med massor av vit grundfärg . Så att era liv färgas av sanning och ett liv utan skuld och skuldkänslor för något man gjort eller inte gjort. Hissa den vita vapenstillestånds flaggan om det behövs. Man behöver kunna få omslutas i en annan människas famn. Precis som Yin och Yang.
Ha en härlig dag!!!

Carina

20 kommentarer:

Lisbeth (countryliv) sa...

Smukke smukke hvide du viser på billederne og smukke ord:) Hvor er det en sød bemærkning din lille datter sagde, sådan noget er dejligt at mindes. Hjertelig tillykke til Sverige med brylluppet, jeg skal helt sikkert følge med på tv og jeg kommer til at fælde en tåre! Ha en rigtig dejlig dag:o)

Börjelundskan sa...

Åhhhh.... du söta, vilka underbara ord från en lika underbart fantastisk kvinna som du. Är så ödmjuk och lycklig inför att du är min Vän Carina. Önskade att alla som gifter sig både idag och i framtiden kunde ha dom orden inpräntade i sina löften tillsammans :)

Underbara bilder, ...älskar vita blommor i trädgården!!
Var lite kryptiskt när jag läste,.... hmmm, har ni möjligtvis åxå bröllopsdag i dag ??????. GRATTIS i så fall och HIPP HIPP HUUUUURRA!!

Kraaaaaaaaam kram Cin

Alen Trädgård sa...

Vilka vackra och tänkvärda ord! Vi har varit gifta i 33 år i år och det har nog viftats med både en och två vita flaggor genom åren;)) Kärlek är en underbar gåva och gåvor ska man vara rädd om. Ha en underbar dag KRAM/Monne

Eva Linnea sa...

Vilka fina ord du skriver till alla brudpar.
Vitt är en ren & klar "färg". Jag älskar vita blommor, vita möbler, vita lakan, vitt porslin och allt annat som är vitt. Uppblandat med accenter ger det vita en lugn & skön bakgrund till det mer färgglada & brokiga. Samma som i livet!
Kram

Annica sa...

Väldigt bra skrivet och något att tänka på! :)

Louise sa...

Allt lika fint som vanligt men jag fastnade för den fina hostan, en sådan skulle man ha!

kram louise

Isas Trädgård sa...

Vilka underbart fina ord till alla brudpar och till vår fantastiskt vackra kronprinsessa som äntligen får sin prins i dag !
/Isa

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Så fin du beskriver det.
Och bilderna är som vanligt fantastiska. Ha en skön söndag.
Hälsningar, Petra B.

Anjas Hill sa...

Du sammanfattar vitt på ett underbart sätt!

Visst var det ett fint bröllop när Sverige fick en ny prins!/Anja

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Fint och tänkvärt skrivet........ Kärleken ska man vara rädd om och vårda.....

Vitt är vackert och känns alltid rätt...... Har aldrig sett den vita hostan förut.....snygg!

Ha en bra söndag!
Kram
/Charlotte

The Secret Garden sa...

Så tänkvärda ord, ligger mycket i dem.
Den där hostan...med de helvita bladen, en sådan har jag aldrig sett förr! Så vacker, kan tänka mig att den lyser upp bra i trädgården.

ha det gott!

Karin sa...

Vilket mysigt inlägg. Din vita gräslök gillar jag särskilt.
Karin

Elisabet sa...

Hej
Jag har försökt maila dig, men inte lyckats.
vi vill så gärna besöka er trädgård den 4/7,
vill du att man anmäler sig?vi reser från Hälsingland, vi ska försöka hitta till Guldsmedsgården oxå , har du fler förslag på nåt vi inte får missa.
Elisabet

Katarina sa...

Carina, så vackert och sant du skriver! Och ett sådant sött citat från din dotter...
Kram!

Mimi sa...

Vackert! Fina bilder och tänkvärda tankar! Hälsn Mimi

Lotta Sultan sa...

mycket klokt, oskuldsfullt och vitt!

Rosor och ruiner sa...

Kloka ord, och vackra blommor, är ju så fint med vitt! och vilken gullig kommentar av dottern!

Anjas Hill sa...

Hej, hej Carina!

Som svar på din fråga: Du kanske håller på att bli mätt på växter? Det ni inte har är inte värt att ha - eller hur? Dessutom satsar ni ju på så mycket mer i trädgården än växter.
Det kan vara klokt att ta en paus i planterandet - de jäklarna växer ju upp också. Jag var besökte nyligen en trädgård som var rejält uppvuxen och där inte ett träd fick utrymme nog att utvecklas vackert - definitivt inte i min smak - det är nog bara katter som trivs där...;))!

Jag köper så gott som aldrig "perenner" numera trots att jag har inte hälften så mycket som ni har.(Förresten: den där variegerade boken ni har - den har även jag , men den hette 'Marmorata' när jag köpte den för ca 5 år sedan.)
Däremot kan jag i princip inte tacka nej till "småttingar" på Berget - där finns hur mycket plats som helst. Numera har jag börjat fröså dessa eftersom de är dyra att köpa - det är ju roligare att kunna plantera 5 isf en - de tar ju ingen plats.

Ang. Derome så har även jag varit där och visst är den fin!
För min egen del är dock Annika på
Furet en helt fantastisk personlighet som jag får lätt kontakt med och hennes hjälpsamhet är alldeles underbar.
Den här gräsköpet var ett absolut undantag, men skall jag köpa något mer så blir det hos henne (jo, ett par höga azaleor får det nog bli också).
Ha det jättegott!Anja

Hannele på Hisingen sa...

Underbara blommor, Victoria kunde hämtat en bukett hos er, kram.

Compact Garden sa...

Hej du kloka Carina...det är så sant att man måste grunda ordentligt :)
Vi satt som klistrad vid bröllopet hela dagen ända fram till valsen..det var som att nästan få vara med själv..
Ha en underbar midsommar kram Anne