söndag 13 december 2009

Lucia ,kristaller och snöstjärnor.

Jag lussade för mina killar (mannen och sonen) i morses. Det blev varmchoklad och nybakat bröd på en bricka i sängen. Sången var väl lite kraxig men det uppskattades ändå.

Det var underbart att vakna upp till en vacker vintervärld. Det gnistrar och glimmar i hela trädgården. Madonnan har fått både ny frisyr och skägg.

Om man tittar riktigt noga så ser man underbara iskristaller. Det sägs att det finns ingen som är den andra lik. Är inte det ett underverk?

Tomten ligger och vilar sig en stund. Han har ju rätt mycket att göra nu framöver.
Trädgården är ändlös vacker . Jag har ingen vårlängtan just nu när det glittrar och glimmar överallt.
Det enda vi önskar oss nu är att det ska ske ett mirakel för vår lilla katt Gollie som är sjuk.
Han är mitt allt och följer mig vart jag går , vart jag än vänder mig så vilar hans ögon alltid på mig. Någon natt innan han insjuknade drömde jag om det som nu händer...Jag vaknade av att jag skrek hans namn rakt ut. Nu är drömmen verklig.
En nära vän sa till mig...Jag ber till kattänglarna för Gollie.
Igår ringde vår dotter ( hon visste inte att han var sjuk) Mamma jag har köpt en present till dig!!! Jag trodde att det var en julklapp ...ok..men jag skulle tydligen få den innan jul för hon avslöjade vad det var....Jag har köpt en kattängel till dig!!! då brast det och hon fick reda på läget. Hon köpte den igår på Liseberg.....letade reda på lillebror som också var där så han kunde ge den till mig. Så kl 2 i natt så hängde jag upp min kattängel vid sängen....Den ser precis ut som Gollie.
Djur som lämnar en är hjärtslitande, men värre är att inte unna sig den kärlek som dom ger och lockar fram hos en. Våra djur genom åren ,är som pärlor i ett halsband av kärlek som jag alltid bär med mig.
Ha det gott och njut av stärnorna ,kristallerna och pärlorna i era liv.
Carina

20 kommentarer:

Lena A sa...

ÅH,vad jag känner med dej.Vi har 2 katter just nu och har haft många igenom åren, även en hund.Vi har också lite pudersnö.Detta är fördelen att bo lite högre upp.Jag vill berätta att tomteflickan jag köpte av dej förra lördagen har funnit sej väl tillrätta på bokhyllan bakom mitt skrivbord och övervakar mitt arbete.
GOD JUL önskar Lena i Ölsremma

Gela sa...

Vilka underbara bilder. Fick ett gott skratt åt vad lite rimfrost kan göra. Ha en trevlig lucia./Gela

Carol sa...

Enchanting ... simplicity, elegance and such beauty. How inspiring. I wish a wealth of wellness for your little kitty Gollie.

"Our animals over the years, are like pearls in a necklace of love that I always carry with me."

Beautiful words ... Beautiful thought.
Carol

Sylvia sa...

Så rörande vackert du skriver om djur i allmänhet och om Gollie i synnerhet... Och vilken underlig sammanträffande! Jag och mina katter önskar Gollie god förbättring och till dig därmed en trevlig jul!!

Alen Trädgård sa...

Håller med dig om att det är vackert i trädgården när det är frost men tyvärr så brukar det inte vara så långvarigt här på västkusten utan övergår väldigt snabbt till att bli grått o trist igen. Känner oerhört med dig och lilla Gollie, har haft liknande bekymmer med vår Ayla, hon är nu återställd verkar det som men man vet inte hur länge det varar hon är ju trots allt snart 14 år. Hoppas i alla fall innerligt att den lilla kattängeln hjälper:) Ha det gott/Monne

Linda Lunda sa...

Åhh så jag ryser!

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Katterna är verkligen som riktiga familjemedlemmar, jag känner så med er. Håller tummarna att allt går väl.
Uppiggande kramar,
Lydia
PS, skäggiga damen är riktigt festlig! :o)

Växthusmadam sa...

Kom att tänka på Karl Bertil Jonssons ömma moder när du skrev om ditt lussande! Fniss!
Fint sagt om de djur ni haft! Visst är det så, alla de djur man levt med bär man i hjärtat för alltid....
Ha en skön luciakväll,
Växthusmadam

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Hoppas att eran Gollie snart tillfrisknar. Man lider så mycket när ens djur är sjuka.
Saknar fortfarande min Missie som dog för ett är sedan.
Härliga bilder med vintervackra Drömträdgården!!!
Håller tummarna för Gollie!
Julkram, Petra B.

Anonym sa...

Jag o mina katter håller tassar o klor för Gollie!!Hoppas att det går bra,nu när man inte har några barn hemma längre så är ju katterna mina bebisar!

Kram MLK:-))

Ester sa...

Vi tänker på er och Gollie och hoppas att kattängeln gör sitt beskyddarjobb. Att förlora en fyrfota familjemedlem gör rysligt ont och vi önskar av hela vårt hjärta att ni slipper! Det enda som är värre är nog, precis som du skriver, att inte ge sig själv chansen att älska ett djur alls.
Men någonstans finns de alltid kvar hos en, även om man inte längre kan ta upp dem i knäet.
Massor av kramar
Ester, Pelle och tejerna

Hjärtat Mitt sa...

Jag tror inte på slumpen, när det gäller sånt. Håller mina tummar för er älskade Gollie.

Så underbart vackert det är med alla iskristaller.
Snön har även kommit hit ner, även om det knappt är så det täcker marken, men ändå!

Styrkekramar till er
Mari

Annika Christensen sa...

Känner med er, det finns inget tråkigare än när djuren är sjuka.
Blir lite tårögd när hör historien om ängeln.
Hoppas nu på det bästa och många kramar från våra björnar och kattor.
Kram
Annika

Timjan o Akleja sa...

Håller tummarna för att kissen blir frisk! Vilka fina bilder på frosten, hur gör du för att fälla in en liten bild i en större? Jättesnyggt!

/ Birgit

Anders sa...

Så vackert du skriver Carina! Nu brister det även hos mig - dels av empati för dig, dels saknaden efter min Skrutta.
Så som du beskriver dina husdjur, så upplever jag även mina - numera alla döda....Jag har aldrig tittat så mycket på våra papperskort av Bamse (hund)och katterna Kitta, Mikko och Skruttan.Ett tag hade jag alla dessa tre katter samtidigt och nu är jag helt utan...Det märkliga är att man sörjer sina djur precis som människor...för "...djur är ju också människor, fast helt annorlunda..."
Jag hoppas och önskar att din
Gollie tillfrisknar - usch!- det gör riktigt ont i mig - tänk att det skall vara såååå svåååårt att acceptera den delen av Livet....?/En tröstekram och en hoppets kram på dig Carina!

Börjelundskan sa...

Åhhhhh, Hjärtat vad fin kattänglen är, den ser ju precis ut som Golliesnutten.

Eftersom jag inte har varit inne och läst på din blogg på ett tag så vet jag ju att han är på bättringsvägen nu igen,....tack gode Gud och alla kattänglar säger jag bara, vad skulle vi göra utan deras hjälp.

Vi syns snart, pussa på Gollie från mig. Kram Cin

Compact Garden sa...

Tur att jag läste sista inlägget så jag vet att Gollie är på bättringsvägen..jag vet vad era djur betyder för er...Kram Anne

Compact Garden sa...

Tur att jag läste sista inlägget så jag vet att Gollie är på bättringsvägen..jag vet vad era djur betyder för er...Kram Anne

Anonym sa...

Jag lider med er! Det är alltid jobbigt att förlora djuren närmast ens hjärta..

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Hoppas katten är på bättringsvägen.
Vad roligt att sonen fått jobb. Om jag inte misstar mig helt är han väldigt glad, minst lika glad som mamma, för att det är på Porsche. Det där med söner och bilar och Porsche!
Vackra, stämningsfulla bilder.
Trevlig helg på er alla
Birgitta