fredag 18 december 2009

En underbar julklapp!!!!

Tomten har varit här en sväng, kanske för att vår och andras önskan var så stor att vår katt Gollie skulle klara sig. Han måste tyckt att jag varit snäll i år för Gollie är hemma och mår mycket bättre. Jag har fått min julklapp!!!!
Tack till alla ni som hållt tummarna för oss!! Och tack till vetrinärerna i Svenljunga som är så underbara och medmänskliga!!! Det finns inga ord för hur mycket jag uppskattar människor som arbetar med det som dom är ämnade för. Samt att dom brinner för sin uppgift och gör sitt yttersta för att hjälpa. Ett vänligt bemötande, ett leende och framförallt tid.

Jag och mina arbetskamrater försöker varje dag leva efter den oskrivna regeln. Vi har världens bästa jobb!!!! Idag på vår julavslutning fick vi varsin julgåva av en deltagare. Hennes ord och tankar värmer så otroligt mycket......Tack !!!
Jag har börjat att julpynta lite smått. Det mesta går i vitt, silver, och brunt. Mycket naturmaterial går åt. Snart kommer mina killar att undra om inte julen är lite röd också???
Hmmm..då plockar jag fram nått litet.

Här står gottebordet färdigt att fyllas. Jag får nog sätta fart.....tur att jag även har en duktig dotter som kommer hem och fyller skålarna med fantastiskt goda julgodisar. Chokladkartonger är inte nått som jag vill ha på mitt bord. Dom är fula ,men man kan ju plocka ut dom ur kartongen om man vill.
Nu ska jag pynta vidare......
Ha det gott och stressa lagom....det blir jul ändå...
Carina

14 kommentarer:

IreneL sa...

Vilken härlig julklapp ni har fått! Visst är det underbart när våra kära djur piggnar till! Så fint du pyntat hemma! Ha en fin kväll!

Rosor och ruiner sa...

Vilken otroligt fin katt ni har - vad underbart att han är frisk nu! Det är så jobbigt när ens älskade djur mår dåligt.
Fint julpynt har ni med!

Hannele på Hisingen sa...

Du måste ha varit snäll, jag också, har önskat mej en egen konsert på julafton, live. Här ska det firas födelsedag. Fint ni har det, trevlig helg, kram.

Alen Trädgård sa...

Så underbart att höra att Gollie är på bättringsvägen;) jag har tänkt så mycket på er, det är så fruktansvärt jobbigt o sorgligt när ens älskade husdjur o vänner är sjuka. Så jag förstår att detta var din bästa julklapp:)
Ha en god jul och ett gott nytt år vi ses kanske nästa år.

Annika Christensen sa...

Det var ju skönt att höra.
Då är vi lyckliga allihopa igen.
Pust säger jag.
Fint du pysslar som vanligt.
Har du kvar dina vita valnötter??
jag har också målet ett gäng.
Kul grej måste jag säga.
Stor kram till Er och katten
Annika

Compact Garden sa...

Vad skönt att läsa att det gått bra med den Gollie..lilla kissen.
Vilka fina bilder du visar, jag har faktiskt AOT med dina alster på ena sidan och T amatörerna på andra sidan och bara längtar efter en egen året runt trädgård..

PS.Undrar om dottern kan lämna kvar lite julgodis i stan :D...

Ha en skön vecka kram från oss

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Ja, det var väl den finaste klappen man kunde önska sig...man känner sig så hjälplös när ens kära husdjur är sjuka.
Så fint du fixat till gottebordet, själv har jag inte börjat julpynta än...det får bli ute i entrén idag.
Ha den finaste av helger,
Lydia

Börjelundskan sa...

Jag så himla lättad och glad för eran och Gollies skull, man ska aldrig underskatta en bön :) Håller med att det var den bästa julklapp man nånsin kan få.

Ditt Gottisbord ska jag inspektera när jag kommer, ...det kan du hoppa upp och sätta dig på (hihihi).

Vilken underbar julgåva du fick från jobbet. Jag vet att du har världens bästa jobb,...är såååå avis på dig :). Du har så urgulliga arbetskamrater åxå,...bara de är ju guld värt.

Syns snart. Stora Julekramen på dig. Cin

Katarina sa...

Så skönt att katten mår bra! Hoppas ni får en riktigt skön jul!

Anjas Hill sa...

Vackra bilder på fin pynt! Så roligt att Gollie klarade krisen! Puss på henne!/Anja

elle-melle sa...

Så vakkert du har pyntet!
Jeg har nettopp begynt og gleder meg over det. Jeg liker også den hvite fargen, selv om rødt er den mest tradisjonelle også her. Hvitt og grønt er flott sammen, og så passer det så godt nå vinterstid synes jeg.

Jeg skjønner at katten har vært syk, godt å høre at det nå går bedre med den:)

God jul til både deg og katten!

Med fingrarna i (j)orden sa...

Skönt att julängeln kom på besök - och vilka fina pjäxor hon hade med sig!
Härligt att höra att din katt mår bättre och jag önskar er
en riktigt God Jul!
Eva

Eva Linnea sa...

GOD JUL önskar Eva Linnea

Länninge Trädgård sa...

Vackra bilder.
God Jul önskar
Helen