lördag 7 november 2009

Julen i sikte............

Nu har julen tagit över, höstarbetet i trädgården är i det närmaste klart. Jag håller på med så mycket som innefattar julen. I det senaste Allt om trädgård kan ni se lite prov på vad jag och Annika Christensen (Naturliga ting) roade oss med förra året. Jag fick en inblick i hur mycket arbete det krävs av en fotograf. Jag kan avslöja att vi sprang omkring i pyjamas ut och in, allt för att fånga bästa ljus. Annika är nog världens sötaste fotograf. Roligt hade vi, hoppas vi bjuder er på lite" julainspiration"
.
Jag designar även alster till Grossistfirman Presentverkstan som ligger i Gislaved. Där har de en underbar butik. Men eftersom de säljer även till andra butiker så kanske ni kommer att stöta på tomteflickan Cecilia som fått namn efter min mamma.
.
På min arbetsplats "Byggstenen" Arbetsrehabilitering skyltar vi nu även för julen. Jag har förmånen att arbeta med ett fantastiskt viktigt jobb. Nämligen att inspirera och bygga självförtroende för andra. Vi håller till på en loppis...Kan det bli bättre???
.
I många år har jag tillsammans med hembygdsföreningen och kyrkan varit med och ordnat julmarknad. Miljön är perfekt för julmarknad. Så välkomna Lördagen den 5 dec kl 11-16

Jag ställer även ut lite av det jag pysslar med. Så ni förstår att det är jul i hela min värld just nu.
Ha det gott!!!
.
Carina

17 kommentarer:

Compact Garden sa...

Hej på er kära vänner..nu ska jag ut och köpa AOT, så spännande att se vad ni hittat på..Cecilia var ju jättesöt som tomtemor :)
Vi tänkte försöka att ta oss till er julmarknad det skulle vara jättekul.
I morgon åker vi till Teneriffa, vi skulle egentligen göra kontoret men luften gick ur oss så det blev ett snabbt beslut att åka iväg..
Så nu måste vi ner i källaren och ta upp sommarkläderna igen :)
Kram kram från oss

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Håller fullständig med dig, Annika är bara sååå söt.
Det är även dina jättefina alster, precis sådant som jag sitter och pysslar med, spetsar, linnetyger, ståltråd och vackra knappar...det är nog bara fantasin som sätter gränser.
Ha en riktigt härlig helg,
Lydia

Alen Trädgård sa...

Vad kul att hålla på med pyssel så som du gör Carina. Själv pysslar jag oxå en hel del men det är för eget bruk:) Vad roligt att få vara med när en "riktig" fotograf arbetar det måste ha varit en upplevelse.
Ha det gott
Monne

Växthusmadam sa...

Mysiga julbilder! Ja, det är härligt nu när man får börja julpyssla, med kransar och annat mysigt som man dessutom får sig en skön promenad i skogen för att kunna åstadkomma!
Växthusmadam

Börjelundskan sa...

.........Väntar med spänning på "Allt om trädgård", ...men vet ju att allt du får i händerna blir magiskt, med en gullig och proffsig fotograf blir det "Alldeles...alldeles underbart". Jag kommer stå först i kön på Julmarknaden,....och som ett barn på julafton vid ditt bord.

Cirkus Soliel igår var helt otroligt magisk, ni kommer inte bli besvikna.

Ha det gott. Kram Cin

Karin sa...

Vad mycket fint. Gillar din tomteflicka! Här är det en del kvar att göra om höstgrävning ska bli gjord. Det råder ju delade meningar om det. Och så ska vi klippa ned sparrisen!
Ha det gott.
Karin

Med fingrarna i (j)orden sa...

Jag sa tidigare idag att jag inte alls längtar till julen, men efter detta inlägg blev jag riktigt sugen! Tack!
Eva

Annika Christensen sa...

Oj nu blir jag lite generad!
Fast är man hos söta rara människor är det lätt att vara sig själv och som ´ni vet så är jag som Pippi Långstrump - typ.
Du är själv så himla duktig Carina du är ju liksom händig.
Fint du visar och jag förstår att du har fullt upp.
Hoppas att du kommer till Skånde lite då och då efter jul då jädrans skall vi göra något kul.
Ha det gott
Annika
Glömde säga att jag varit på loppis idag där de hade halva priset typ 7.50 för 4st Gustavsbergskaffekoppar och massa annat.
Kram
Annika

Lotta 8`) sa...

Flinka fingrar :) Det är allt roligt att julpyssla och klart, gör man så mycket som du, då får man börja i god tid :)
Jag fick tidningen häromdagen men har inte hunnit mer än att bläddra i den men skall ta med mig den i sängen och läsa lite mer och får säkerligen inspiration :)
Ha en skön söndag :)

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Så kul med julpyssel! "Redan?" tänkte jag först, men tiden går ju rätt fort har jag märkt ;-) så det är nog helt rätt att komma igång. Har just fått All Om Trädgård, men inte ens hunnit få ut den ur plasten än - har en högtidsstund att se fram emot :-)

Anjas Hill sa...

Oj, oj så mycket fint du visar!
Att ta fina bilder kräver sin utrustning och sin fotograf./Anja

Lillemor sa...

Gillar tomteflickan Cecilia!
Trevlig blogg.

Ester sa...

God Jul på er!
Jättehärligt julfix i AoT! Det är så roligt med tips på saker man kan göra i trädgården när vintern står för dörren. Måste hitta en hjärtform så att det kan bli blommiga ishjärtan vid entrén till jul.
Kram Ester

Villa Solgården sa...

Så härligt med så mycket pyssel! Visst är det mysigt när det närmar sig advent.

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Hej på er!
Läste allt det fina reportaget om era dekortips i AoT. Vad glad jag blev när jag såg ditt och Annikas namn. Ni kan allt ni!!!
Pysslar lite jag också men inte alls lika mycket som förr.
Ha det gott
Birgitta

Elzie sa...

Vad mycket fint ni visar här. Den där kransen var verkligen läcker. Ska ni lägga ner den andra bloggen helt? Där är ju så mycket ljuvligt fint att titta på.
Hoppas ni får en bra helg.
Kram Elzie

Hjärtat Mitt sa...

Då måste jag ju köpa den, så jag får se :)
Så roligt att du säljer dina fina saker vidare oxå.
Hoppas att det går bra på julmarknaden. Jag tycker att det är så mysigt med alla som börja dyka upp nu.

Kram Mari