söndag 15 november 2009

Det bästa man har sätter man på bordet.....The best you have you put on your table..

Det är ju inte så mycket som grönskar ute i trädgården nu, men lite vill man ju ändå plocka in och sätta på bordet. Jag hittade snöbär som får duga som fägring.

Sen tog jag och dottern en uppfriskande skogspromenad för att leta arbetsmaterial till kommande alster. Det är så bra att börja och samla redan nu. Jag förvarar det i en övertäckt drivbänk ute. Man vet aldrig när vinter och kyla slår till, det kan vara svårt att få tag på något då. Vi har en hel det barrträd i olika nyanser. De är planterade för att bygga miljö på vintern men också för att förse mig med matrial till höst och vinter kreationer.

På tal om att sätta det bästa man har på bordet.....Mitt barnbarn Balthazar..han älskar att ligga och titta på mig när jag pysslar och jag har inte hjärta att ta ner honom. Jag älskar verkligen katter...och han har en speciell plats i mitt hjärta...han är ju mitt första barnbarn!!!!
Ha det gott
Carina


20 kommentarer:

Karin sa...

Jag åkte förbi ett stort snöbärssnår idag och tänkte att det var så vackert i allt det gråa.
Karin

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Ja, jag har också börjat kika på vad man kan plocka in av allt i trädgården.
Såååå söt kise, vårt Lakritstroll brukar ligga vid mina fötter när jag bloggar, visst är det rogivande! :o)
Ha en fin vecka,
Lydia

TrädgårdsPrinsessan - Annika sa...

Supergullig katt :-) och härligt med lite tjuvstart på julstämningen!

Lotta 8`) sa...

Tjusigt! med vackra stilleben på bordet :)

Smart att lägga upp ett förråd och förvara dem ute. Jag plockade mossa häromdagen men den har ju en strykande åtgång så nu är det dags att plocka mer :)

Ha en bra vecka, kramen 8`)

Alen Trädgård sa...

Underbart barnbarn du har:) Praktiskt att plocka ihop vad som finns nu och spara det till senare.

Börjelundskan sa...

........Alligosingen då, ...vaa sööööt! Han ser ut att trivas gott på ditt pysselbord.

Mitt lilla barn serverade mig en ekorre idag,.....den tredje i år, ggrrrr, då är dom inte sööööta. Men nu ligger han oskyldigt utsträckt på min säng, och ser helt underbar ut. man får väl bara bita i det sura äpplet och acceptera att katten har instinkt, det kan ju inte han hjälpa!!

Älskar dina bilder, du är en mästare på att göra vackra stilleben :) Vi ses imorron hjärtat.

Kram Cin

AnnCharlotte sa...

Barnbarn? ;) ;)

Sylvia sa...

Fina grejer! Älskar också vitt och silver! Och katter! Men mina ulltottar nöjer sig inte att ligga vid fötterna när jag bloggar, en ska absolut lägga sig på tangenterna och skriver &%¤()&%&(%

Ester sa...

Mysigt!
Katter har en märklig förmåga att förmedla lugn och ro. Får jag en spinnande katt i knäet blir mina ögonlock tunga som bly och snart sover både katt och matte.
Kram Ester

Växthusmadam sa...

Mysigt att få lite "hjälp" i pysslandet av katten!
Växthusmadam

MariaKF sa...

Ohhh, vilka vackra saker du har och vilken tjusig och fin katt! Min kisse vill alltid hjälpa mig och trycka på tangenter och musen...suck..ingen bra hjälp, men det är svårt att säga till på skarpen. Loppis och skrotar är underbara platser!!!

Annika Christensen sa...

Så många fina saker du har Carina!

Det där känner jag igen min försöker numera att lägga sig över datorn men där går gränsen.
I sängen är det ok.
Visst är det så det bästa man har sätter man på bordet det sa alltid min farmor till mig när jag var liten då jag allid satt på bordet och småsmakade av allt det goda hon lagade. Såg ut som tjorvenpå den tiden.
Ha det gott
Annika

NinaH sa...

Smart att samla & skydda material för fortsatt kreativitet!
Kissen så underbart gullig!! Förstår han får bästa plats!;-)

Rut och Signe sa...

Vilken söt katt!! Är det en raskatt? Han ser lite trubbig ut i nosen. Jättefin blogg du har. Lägger in dig hos mig på min bloggsida. Ha en skön vecka - Marie

Rosor och ruiner sa...

Nämen se vilken liten goding...=) förstår att du inte har hjärta att ta ned honom. Jag brukar ha en här vid datorn, ibland är det svårt at få till ett inlägg eller kommentar....men vad gör man...=)
En exotic va?

Betty sa...

Den katten skulle man kunna äta upp. Varje gång som jag får trädgårdsabstinens så kikar jag in på er blogg o blir genast lugn.

Kram på er ! Betty

Re's Aussie Garden sa...

Dear Gardening Friends,
Thank you for your beautiful gardening blog, I love your photos and thank you for translating sometimes.
Have a happy, Holy Christmas,
Maree.

Compact Garden sa...

Tjoho...nu har vi landat lite efter en intensiv arbetsvecka..det är inte bra att ha semester haha..
Om vädret håller i sig så blir det en liten tur till er julmarknad behöver man köpa biljetter till kyrkan?

Kram från oss i Götet

Hjärtat Mitt sa...

Ni har så vackert hemma!
Ja, man borde kanske hamstra lite utifrån. Men å andra sidan så brukar det ju inte bli så farligt väder här nere.
Balthazar ser ut att stortrivas :) Han är så söt.

Kramar Mari

Hannele på Hisingen sa...

Kul att pyssla. Mitt barnbarn har tagit de första stapplande stegen :) Ettårskalas nästa vecka, visst är det mysigt.