torsdag 19 juli 2012

Lugnande rum.


 Hela trädgården är en lugn oas. Men den vita trädgården är nog det stället där jag känner det största lugnet.
Kanske beror det på att detta trädgårdsrum kom till för att behovet av lugn och kraft var som störst för mig just då. Jag var sjukskriven efter en arbetsskada. Men så klart var det inte jag som ska ta åt mig äran av själva arbetet med uppbyggnaden. Männen i mitt liv gjorde det.


 Men jag har lagt ner mycket kraft och energi här och numer även arbetskraft då jag är återställd efter arbetsskadan. Alla som känner mig vet att jag älskar vitt i alla dess toner och nyanser. Så självklart njuter jag i detta vita rum,och även om jag tycker att en trädgård ska bestå av färger...så är det skönt att vila ögonen här inne.

 Clematis Duchess of Edinburgh


Pionerna har i det närmaste blommat över. Jag räknade dom till 18 sorter här inne. Några till kan jag nog klämma in.
Ha det gott
Carina

10 kommentarer:

Maribel sa...

Så rofyllt och fint.
Ha det gott /Marika

Ingmarie We sa...

Mycket vackert! Lyckas du övervintra Duchess of Edinburgh? Det sägs att den trivs bara där det är varmare, t ex i Holland, Belgien etc.

Trädgårdsdrömmar sa...

Ingmarie Jag vet inte om den klarar sig. Det står zon 3. Vi har zon 4-5.
Den är så snygg så den får en chans.

Ester sa...

Underbart vackert och lugnande! Kram Ester

Monica fra Koseleg sa...

Nydelig! Jeg kan godt forstå at du kan finne roen her!
Med vennlig hilsen Monica

Bettina Bäck sa...

Åhåhå, pioner kan man inte ha för många av :-)

NinaH sa...

Så härligt! Förstår att upplevelsen av den vackra "oasen" måste ge extra kraft!

Jenny sa...

Visst är det härligt med en oas, man behöver lugnet. Så vackert!

Kram,
Jenny

Alen Trädgård sa...

Jag är väldigt förtjust i vitt jag också;) däremot har jag inte anlagt någon vit trädgård, Hmmm kanske skulle jag göra det? Eller NEJ- är nöjd med trädgården som den är eftersom den är rätt lik mig - dvs. rörig, lite ostrukturerad och speciell;) men jag menar väl! ÄLSKAR dock er vita trädgård:) Ha det gott/Monne

Spirande grönt - sa...

Så fin fågelholk!

Ha en finfin kväll,
Rebecca