söndag 29 juli 2012

Heta rabatter..


 Så fick vi äntligen känna på lite sol och värme. Det blev ett avbrott i trädgårdsarbetet. Bäst att passa på att få lite färg på kroppen. Men det visade sig vara svårare än vi trott, överallt var det vandrande skugga.. Vem har planterat alla träd??? Jösses vad det har växt den här sommaren.


Den hetaste rabatten rent färgmässigt men även läget, finns på framsidan av huset. Färgerna går i Lime, gult, koppar och orange. Rabatten kantas av ett stort rostigt tråg som vi fått av snälla grannar.


Här har jag lämnat en liten spade och en vattenkanna så att trädgårdstomtarna kan "Gardernera" om de vill.


 Det hetaste tonerna står Eldtöreln för. 
Sen kommer Heuchera Creme Brulee, Paeonia Itoh Kopper Kettle, 
      Berberis Orange Rocket , Kopparlönn....m.m


                                                    Samt en eldig lilja Lilium Bright eyes.
                                                               Ha det gott. Carina

7 kommentarer:

Lillianna sa...

Hett är flott!!
Många som inte gillar gult nu för tiden, men jag måste erkänna att de syns som stoppljus. Ser piggt ut, speciellt när värdet är så där.

/Lillianna

Hannele på Hisingen sa...

Ååååh!!

Alen Trädgård sa...

Underbara foton Carina! Så gulligt att ställa ut små redskap till "de små":) Ha det gott/Monne

gittan sa...

Åh... så vackert! Och som jag beundrar alla er som lyckas få till färgstämda planteringar! Jag flummar liksom iväg från färgtemat ganska snart "hahaha" men de brukar bli bra ändå. Hostan där var ju bara såååååååååååå fin / Kram gittan

Ester sa...

Ja träd kan ge välbehövlig skugga, men om de är för många kan det bli aningens för mycket skugga ;)

Kram Ester

NinaH sa...

Solen är skön! (Fast jag får numera växla in i skuggan lite oftare än förr sen....)
Men verkligen skönt att slippa regn! Några dagar i vart fall!;-)
Härligt i era rabatter! Som alltid!!
För både småtomtarna (har de gardenerat mycket?...;-)....) och oss andra som nu och då "tjuvkikar" denna väg!!;-)

Moa sa...

Tänk så olika det är olika år.. i år när det inte bjussas på så värst mycket värme drar jag mig ut i solen, andra år där det gödslas för fullt med massa solgass då älskar jag mina träd.. eller det gör jag jämt men jag uppskattar dem mer liksom när det är veckovis med värmeböljor.. Så fint du har i din eldiga rabatt.. Lite färg är kul ibland =) ha det gott..Moa