torsdag 10 mars 2011

Snön vräker ner i trädgården. Nu är hela trädgården vit. Annars har vi ju ett vitt trädgårdsrum. Och om du vill läsa mer om det så finns vi med i Carina Bergius bok drömmen om en vit trädgård.  Den är precis nyutkommen från Semic förlag. Det är en härlig bok med flera människors vita trädgårdsdrömmar på olika sätt.
I boken beskriver jag också vilken kraft, känsla samt kärlek som ligger nergrävd i rabatterna. 


Många frågar oss jämt hur vi orkar ta hand om en så stor trädgård. Men som vi säger i boken - Det är inte vi som tar hand om trädgården utan det är den som tar hand om oss.

Här är gudagott att vara!!!!!

Om det ändå kunde sluta att snöa snart!!!! Och bli vår!!!!
Carina

14 kommentarer:

Furulunden sa...

Så vakkert! Er selv glad i det hvite og grønne i hagen. Blir mer og mer hvitt hos meg også. Ha en finfin dag, det snør her hos meg også:)

Christina sa...

Underbara bilder som vanligt! Vitt är alltid vackert. Själv har jag inte så mycket vita blommor eftersom huset är vitt, men det ska bli mer vitt utåt kanterna i trädgården är tänkt!
Ha det gott!
Christina

Ester sa...

Åh så fint! Mycket finare än snön ute. (Men här regnar det faktiskt nu - heja, heja!)
Vi måste så klart skaffa boken och läsa om er. Den ser helt underbar ut. Och visst är det sant som ni säger - att det är trädgården som tar hand om oss.
Kram Ester o Pelle

Compact Garden sa...

Nu är det helt fritt från snö igen i staden..det lilla som kom igår har regnat bort idag..men det ser fruktansvärt tråkigt ut och det känns låååångt till vår..
Nu ses vi snart Kram Anne

Compact Garden sa...

Glömde säga att det var underbara bilder Kram igen Anne

Helens trädgård sa...

Underbart vackra bilder från er trädgård!
Ja, vitt är vackert!
Ha det gott!

IET sa...

Precis det minns jag att satt jag och funderade på när jag gjorde illustrationen över er trädgård också, dvs kanske inte "hur orkar dom" men "hur hinner dom!". Jag är klart imponerad hur ni lyckas få de olika delarna att bli en helhet, och ändå finns det så olika uttryck när man tittar närmare på de olika rummen. Kul att ni är med i en "vit" bok också. Ska titta i den vid tillfälle.
Hej, hej /i

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Underbart vackert! Lugnt och skönt för ögat med det vita och gröna.
Ha en fin helg!
Kram,
Anna-Karin

Betty sa...

Köpte hem en hel bunt med trädgårdsmagasin o bara frossade , mums !
Läste en så bra o klok kommentar som ungerfär löd - Vi vet ofta vad vi vill göra med vår trädgård , men vad gör trädgården med oss
? Påminner lite om dina tankar.

Vet ni ngn i Boråstrakten som säljer svarta eller mörkt vinröda Trillium (ex. Erectum) ?

Kram på er o hoppas ni har det riktigt mysigt trots sk.t vädret!

Bettan

dicentra sa...

Själv är jag inte det minsta förtjust i det vita som finns i min trädgård för tillfället!
Snö,snö jag tror att jag blir tokig snart!!
Till råga på allt så fick vi 15 cm till nu i veckan!
Det kommer aldrig att försvinna!

Får nog gå o köpa boken som ni är med i för att trösta mig:-))

Ha en fortsatt trevlig helg!

M-L

Betty sa...

Tack söta ni ! Hoppas bara det inte blir krångligt för er. Det enda jag egentligen är helt säkert på är att de ska vara så mörkt vinröda som möjligt o sedan tona uppåt mot ljusare nyanser ,men fortfarande i den vinröda skalan. Hoppas du förstår vad jag menar ?
Vad spännande med drömmen , hoppas jag skötte mig ;) ???

Kram , kram ! Bettan

Anita sa...

Så roligt att ni är med i Carina Bergius bok. Den ska jag köpa för jag älskar vita trädgårdar. Underbara bilder visar du också.

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Växter med vita blommor tillhör favoriterna. I skymningsljuset är de underbara.
Kul - nu har jag en ny bok att titta efter.
Ha det gott
Birgitta

Annika Christensen sa...

Hej
Har tittat lite i den och den får jag nog skaffa mig.
Särskilt när det är en sådan känd trädgård med.
ha det gott så hörs vi snart igen
Annika