söndag 27 februari 2011

Vit trädgård,våren....White garden,spring...

En vit trädgård kan ju både vara en del av året som vi förhoppningsvis ser en ende på nu, eller en vit blommande trädgård under vår och sommar....vilken föredrar du?

 Denna delen ska handla om det vi snart ska få njuta av...VÅREN!!

 Pulsatilla alba Vit Backsippa

När det börjar blomma i landen på våren blir man aldeles knäsvag. Det mysigaste jag vet är att gå och "pilla" i jorden och se när dom små skotten kommer.

 Magnolia stelata Stjärnmagnolia

Det är ju inte bara på marken det händer saker utan även på vissa buskar.....juvligt!

 Trillium grandiflorum flore Dubbel vit trillium

Det spelar ingen roll om du har en rabatt i solen eller skuggan, det finns växter för alla lägen som när det blommar i vitt gör sig extra bra i skugga.

 Helleborus"Betty Ranicar" Dubbel vit julros.

Primula "Dawn Ansell"

Säga vad man vill om en vacker vinterbild, men jag föredrar sommarbilden 100 gånger om.

Ha en trevlig vecka och lyssnar ni riktigt noga så hörs det på fågelkvittret att det snart kommer ljusare tider.

Ken

19 kommentarer:

Spirande grönt - sa...

'Betty Ranicar' var en ljuvlig liten gräddbakelse!

Ha en fin söndgaskväll i det vita,
Rebecca

Annica sa...

Och den där Primula "Dawn Ansell" var inte heller så tokig.:)

Anita sa...

Jag vet då vad jag föredrar ... en trädgård som blommar i vitt. Vilka fantastiskt vackra vita blommor. Blev speciellt förtjust i den dubbla julrosen och primulan "Dawn Ansell"

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Primula 'Dawn Ansell' var fascinerande söt! Ja, kan inte annat än att hålla med... sommaren överträffar vintern i skönhet.. många gånger om!
Ha en fin kväll!
Kram,
Anna-Karin

Ester sa...

Så ljuvligt! Alla dubbla läckerbitar väcker habegär som bara den.
Må så Gott!
Ester

Tusenfröjd sa...

Ja men visst är det vackert med vinter och allt och det är ju tur att vi har det så att vi får längta!!! Och något att få se fram emot...
Ha det bäst / Liv

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Håller absolut med, det sommarvita är 100 ggr trevligare. Helleborus"Betty Ranicar" var ju kanonsnygg!
ha en finfin söndagskväll,
Lydia

Compact Garden sa...

Hej på er kära vänner, men guu vad snö ni har, här är det helt borta i stan så det ser ganska tråkigt ut.. Vi lovar att hälsa till Annika på lördag..ses snart Kram Anne

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Föredrar absolut det sommarvita :-) Men gu' sån vacker vinterbild den första var!!!!

Kram
Charlotte

Annika Christensen sa...

Ni menar inte att ni har så mycket snö nu?
Helt otroligt...
Här är det barmark och allt är brunt och trist.
Längtar efter er också.
kramis
annika

Furulunden sa...

Vinter er en fin tid, men våren er enda bedre synes jeg:) Takk for vårlige bilder:)

Alen Trädgård sa...

Måste nog säga att jag föredrar vintern- NOT:)) Nu är det ju nästan så att man går igång på sidenblommor:) Helt underbara foton som associerar till våren och jag kan inte ens bestämma mig för vilken jag tyckte vara vackrast för jag älskar dem allihop:)) Fåglarna fullständigt vrålar sitt vårkvitter så jag hoppas verkligen att våren är bakom hörnet:) Ha det gott/Monne

Trädgårdsdrömmar sa...

Du är väl för härlig Monne!!!!
Jag förstår precis hur du tänker gällande sidenblommor. Jag skulle vilja placera några ute i snön.
Kram Carina

dicentra sa...

Vilka vackra vita blommor,blir alldeles knäsvag:-))

Dubbel julros o primula,mums!

Tycker allt att vintern är överskattad....nu vill vi ha VÅR!!

Men känner igen mig på vinterbilderna,suck!
Här ligger den dm tjock på gräsmattan!!

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Vackert, vackert!
Just vita blommor är det något alldeles särskilt med.
Trevlig helg!
Birgitta

Anjas Hill sa...

Visst är det märkligt att vintervitt känns vackert i två veckor. Sedan kan den gärna försvinna, medan sommarvitt är så underbart och skulle gärna få pågå hur länge som helst!/Anja

PS
Vet ni hur mitt lilla kåseri blev mottaget?
DS

Hannele på Hisingen sa...

jag börjar längta efter era vackra bilder

mysiga heestrand sa...

Vilken underbar blogg ni har. Jag har suttit en lång stund och gått igenom månad för månad. Hittade hit via boken "Drömmen om en vit trädgård" som både ni och jag medverkar i.
Här i Heestrand snöar det just nu.
Längtar jättemycket efter våren jag tycker vintern har varit lång.
Kram och ha en fin dag
Marita i Heestrand

kvinna sa...

Åh vilka underbara bilder du visar! Super! Gillar den.