söndag 18 september 2011

Skåneresa...

 I veckan var jag på en inspirations resa genom jobbet nere i Skåne. Vi åkte runt och tittade på plantskolor samt besökte grossister. Vi fick in ett besök även hos min vän Annika Christensen. Tack Annika för all hjälp, och tack för tittarna i dina trädgårdar!!! De besök som jag visar upp här är de som vi fastnade för.
Hallandsåsens trädgårdsbutik. Mycket vacker, bra sortering och väldigt trevlig personal.
Vi fick titta in hos La Passion...Fantasiskt ställe utanför Ängelholm. Anna som ägarinnan heter har ett grossistföretag, men har nyligen startat upp en butik på gården med fantastiskt vackra saker. 
Ett favoritställe som måste besökas när vi är i dessa krokar är Hedentorpsplantskola. Söta Liv och hennes man Lasse äger en fantastisk inspirerande plantskola. Efter Zetas i Stockholm så är detta plantskolan som får mina högsta poäng. Här är Gudagott att vara. Åk dit och inspireras året runt!!!
Mitt inköp här blev en Hydrangea paniculata "Great Star". Snygg som bara den, och att den sen går till zon 5 är ett stort plus.
Även om vädret inte var det bästa, så är Skåne alltid Skåne. Vackert och fullt av trevliga trädgårdsvänner!!!
Carina

12 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Tack själv till dig och Eva det var kul att ha er här.
Kram till er båda
Annika

Alen Trädgård sa...

Wow, vilken Hydrangea!!!! En sådan måste jag skaffa:) Vad kul att få ta del av er inspirationsresa, alltid kul att få reda på nya platser som är värda ett besök:) Ha det gott/Monne

Spirande grönt - sa...

Ser ut som en toppenutflykt!

Ha en finfin söndagkväll,
Rebecca

Hannele på Hisingen sa...

Vilken skattjakt!

Sylvia sa...

Ja, den hortensian är jättefin! Jag skrev ju om den på Odla för ett par veckor sedan. Det finns en till som jag bara måste få, den heter 'Invicibelle' och är ljuvligt hallonrosa, småblommig!
MIn hortensia-artikel här:
http://www.odla.nu/artiklar/ute/buskar-och-hackvaxter/harliga-hortensior

Compact Garden sa...

Avundsjuk..nejdå absolut inte..eller jo föresten kanske lite..eller sanningen..jätte avis haha..
Nu vet jag var vi ska åka nästa gång vi har lite tid över.
Stor kram Anne

Lina Gardelid sa...

Hejje!

Du har nu gett några riktigt fina tips för vår lilla trädgårdsförening. Dessa måste besökas! :D

Hoppas ni har en finfin tisdag!!
Kram!

/Lina

Lina Gardelid sa...

Grattis till fina reportaget i nya drömhem... :) ni är SÅ duktiga!!! Hoppas det går bra på nya jobbet!!
Stor kram!!

Tusenfröjd sa...

Vilka fina bilder! Det var faktiskt en ny kund som efter att ha läst här på din blogg, som berättade att du hade skrivit om oss!
Och vilket beröm du ger oss! Jag nästan rodnar...så det tackar jag så ödmjukast för!
Jag önskar er all lycka till. Ser fram emot en liten inbjudan!
Kram Liv

ulrika sa...

Vilka härliga bilder, mysigt med utflykter.
Ulrika

Lotta sa...

Tack för tipsen. Det är alltid roligt att hitta nya 'pärlor'.
Kram

Ester sa...

Det ser så härligt ut! Inte utan att man får lust att kasta sig i bilen bums...
Kram Ester