söndag 8 maj 2011

Bonderoser og paeoner

 Äntligen har vi boken i vår hand!!!!! Claus Dalby har kommit ut med ännu en fantastisk bok. Bonderoser og paeoner. Det är en fantastisk ära att få vara med i denna bok. Boken är sagolikt vacker. Här finns pioner i alla de sorter och färger. Omslagsbilden är från vår trädgård.
Här är det en vy från vitalandet i vår trädgård. Att få vara med i denna bok är så ärorikt och lite overkligt för oss. Han sökte en trädgård med mycket pioner i Sverige. Fick rådet av en kollega att ta kontakt med oss. Jag ska villigt erkänna att jag var så nervös, så jag hoppades att han skulle ångra sig och åka till nån annan finare trädgård. Men nej då han ville så gärna komma.

Claus skriver i sin bok." Som toppen af kransekagen på min tur till Sverige "Det var ett drommedejligt sted. Her hos Carina og Ken var det tydeligt, hvor vaerdifuld en haveplante paeonen er.

Pionen är för oss den mest älskade växten i vår trädgård. När vi fick se bilderna som Claus tagit i vår trädgård så ska jag erkänna att jag faktiskt grät. Har aldrig sett  foton som stämmer så bra överens med hur vi ser det. All heder åt denna man!!! I sommar har vi förmånen att träffa honom igen....ny bok på gång....

Ha det gott
Carina och Ken 

17 kommentarer:

LindaLunda sa...

Pussungar!!! Äntligen kom den!
GRATTIS!
Linda

Annica sa...

Ååå, vad roligt!

Gro sa...

Tillykke med det!, jeg overvejer virkelig at, købe bogen. Claus tager nogle vandvittige skønne billeder.
Mange hilsner Gro

Annika Christensen sa...

Grattis till detta ärorika.
Ser framemot att få se denna fina bok. Alla hans böcker är så fina och erna trägård passar så bra in i hans böcker.
Kram på er
Annika

Ruben sa...

Det är verkligen fantastiska bilder! Och att hamna på självaste omslaget - vilken ära!
Är det en vit lupin vid den vita pionen? (väldigt fin komposition) Jag har i så fall aldrig sett en VIT lupin förr.

Ha det gott - och grattis!
/Ruben

Hannele på Hisingen sa...

Grattis!
stor kram

Anonym sa...

Ja tänk vilken ära att få komma med på första sidan - grattis! Det blir en fin bok att spara..... Undrar precis som Ruben över den vita blomman i bakgrunden på omslaget, vad är det? Det är en så vacker kombination med pionen.

Ha det gott!
Åsa

Trädgårdsdrömmar sa...

Det är en vit lupin
Lupinus Gallery White.
Carina

Christina sa...

Förstår att ni är helnöjda! Vilken ära! Jag kommer till er i slutet av juni, men med den här takten är det väl risk att pionerna blommat över då! Tur att ni har så mycket annat att titta på!
Ha det gott!
Kram
Christina

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Stort grattis!!! Å vad kul!!!! Ni har en fantastisk trädgård och otroligt fina pioner (.... och många :-)). Underbart att få hamna på omslaget också... vilken ära!

Kram
Charlotte

Hanna C sa...

Åh vad sugen jag blir på att köpa boken! Underbara bilder från er trädgård!

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Stort grattis till er, den boken måste jag ju bara ha!
Kram Lydia

Jenny sa...

Åh, den boken vill jag bara ha!!! Så himla fin omslagsbild, den ska ni vara riktigt stolta över! Finns boken i Sverige tro?

☀️http://gronasolglantan.blogspot.se/ sa...

Grattis...
Åhh jag längtar så att få återse eran trädgård, undrar därför om den snart kommer att visas igen? Förra året missade jag precis visningen och jag skulle så gärna vilja visa min sambon eran fina trädgård för att få honom inspirerad att sätta igång med våran.....
Mvh
Ylva

Ester sa...

Så härligt! Och vilka bilder! Det ska bli så kul att få se boken på riktigt.
Ni båda och er fantastiska trädgård är absolut värda all uppmärksamhet ni kan få.
Kram!
Ester och Pelle

Cilla sa...

Vilekn fin blogg ni har! Kul att hitta hit!
Jag länkar till er från min sida direkt!

Cilla- Bohemian Vintage♥

bloggernefa sa...

Hej pæon lovers
Så de fine billeder i boken. Og specielt den side med den hvide lupin og den hvide pæon er simpelthen så smuk og velkomponeret. Tillykke med den smukke have.
Holder I åben have - nån gång?

kh
Eva
evigglade.blogspot.com