lördag 28 maj 2011

Årets första trädgårdsbesökare.....

 Nu har trädgårdsårets första busslast besökt oss. Ett glatt gäng trädgårdsmänniskor är alltid trevligt att träffa. Regnet behagade att hålla upp, men det blåser riktigt kalla vindar. Huuu....vi ska ta oss en ogräsrensningsfri dag idag.
Tänk om allt kunde blomma samtidigt vad vackert det skulle vara då. Den här vitblommande Apeln i Vita trädgården skulle gärna få blomma hela säsongen.
Den vita rosenpionen likaså.... 
Om jag bara skulle få ha en buske i vår trädgård så skulle det vara Pärlbusken The Bride. Den är så otroligt vacker. Rådjuren tycker om den lika mycket som vi, så vi får skydda den ordentligt. Innan vi kom på det, så hjälpte dom till att formklippa denna buske som nu är ett litet stamträd istället. Något bra kan dom faktiskt göra....odjuren. Narcissanemon och stormhattsranunkel är också stora favoriter.
Ha det gott Carina.

3 kommentarer:

Sylvia sa...

Men det är jättevackert hos dig även om inte allt blommar samtidigt!

Tant Otteskrufv sa...

Nej hu om allt skulle blomma samtidigt!Då skulle jag inte hinna med någonting annat än vimsa omkring och inte veta var jag skulle stanna och njuta.Lite i taget passar mig och mitt tempo alldeles utmärkt.

Alen Trädgård sa...

Så fint ni har det;) Ser fram emot att snart få träffa er igen och att få se er härliga trädgård igen! Ibland men BARA ibland kan rådjuren göra något bra:) KRAM