söndag 18 oktober 2009

Stora skiftningar...Big variations..

Det är inte konstigt att dessa små nissarna börjat synas i trädgården.

It's not strange that thise fellows has appeares in the garden lately.
.
Det här är vad som mötte en på fredagsmorgonen....?? Jag säger bara God Jul!
.
This is what I see on Friday morning..?? I just say Marry Christmas!

På eftermidagen var det tillbaka till dom vanliga takterna...trädgårdsrensning.

On the afternoon it was back to the ordinary again...garden cleaning.

Det mesta av våra trädgårdsdekorationer i betong får ligga kvar under vintern, dom blir bara vackrare med tiden och tar ingen skada av det. Det är fint att det under vintern finns några dekorationer kvar.

The most of our gardendecorations i concrete are still in the garden, they get more beautifyl with the patina they get and they can handle it. It's nice to have some gardendecorations left in the garden true the hole winter.

Ken

18 kommentarer:

Thorins Trädgård sa...

Verkligen jultema på det inlägget, tomtenissar och snö, och så ett God Jul också.

God Jul på dig också Ken :D

Marit

Compact Garden sa...

Vaa..snö..det är inte sant..Vi som nästan svettades i lördags :)
Det var jättekul och jag satt och prasslade med mina nya inköp och din fina present..till jag somnade i soffan haha..så trevlig är jag!
Du har tid att tänka, så när du kommer på något så skickar jag beställningen till Linköping.
Kram kram Anne

Ester sa...

Vi hade också julstämning - eller snöskräck. Eller båda delarna. Trodde inte att det var sant när snön lade sig och låg kvar hela da'n! Men något gott hade det i alla fall med sig - den berömda tummen lossnade och så mycket som vi fått gjort den här helgen har vi inte fått gjort på länge!
Kramar Ester och Pelle

Karin sa...

Mycket snö var det också. Tur att den inte ligger kvar! Säger jag som tycker att det är litet tidigt ännu!
Karin

Alen Trädgård sa...

Ja, man fick en riktig chock när det började att snöa på morgonen, tur att det försvann nästan lika fort. Jag har bara haft det mysigt och "skapat" hos Linda hela helgen medan Göran har jobbat här hemma som en liten blå;-))

Annika Christensen sa...

Vacker både med och utan snö.
Här var det också snöblandat men jag orkade inte gå ut och fota.
Fina tomtenissar.
Kram på er båda
Annika

Moa sa...

Jisses.. ja där satt tomtarna som ett smäck.. God Jul på er.. och jag syr julänglar för fullt.. *fniss*.. Ha en skön vecka.. Kram/Monica

NinaH sa...

Kul (nödvändigt!;-))med lite "ögonfröjd" kvar i trädgården över vintern - som betongskulpturer. Men... Hm... ok.... på bild vackert... men.... det där vita som kommer uppifrån & lägger sig över marken har jag så svårt för! Sääääärskilt vid denna tid!!!;-)
(Ingen här än i alla fall...)

Med fingrarna i (j)orden sa...

Nämen snö, inte blir jag avundsjuk precis, men det var en jättefin bild - fast lite för tidigt för min smak.
Själv längtar jag ut i trädgården, det blir liksom aldrig tid när vädret vill.
Eva

Hannele på Hisingen sa...

Hihi, gäller att vara ute i god tid ;)
Jag plockar in en hel del,
ha en bra vecka, kram.

Katarina sa...

Det må jag säga - vad snabbt det svänger! På praktiskt att slippa ta in betongdekorationerna för vintern...
Ha det gott - med eller utan snön!

elle-melle sa...

Tenk at dere har hatt besøk av Kong Vinter:)
Her har det ikke vært frost ennå, og langt mindre snø.
Jeg er så glad i snøen så jeg håper på litt av den i år, men det er skjelden den varer her hos oss. Det blir ofte slik som ders første, - den kommer og går like fort.

Gunilla sa...

Ni fick prova på vintern ett litet tag iallafall. Men för mig får den gärna dröja ett tag till. Här har vi inte fått någon snö ännu.

Tomtarna verkar ju ha varit i startgroparna för att hinna njuta av snön.

Ha det gott
Gunilla

Anjas Hill sa...

Helt "sjukt" vackert! De där grå nissarna kan man väl inte ha för många av?!/Anja

Lillianna sa...

Jag missade snön, vi var i Turkiet och hade 30 graders värme...
Jag hoppas att det inte kommer snö än på ett tag, har inte hunnit klippa gräsmattan eller krattat bort alla nerfallna äpplen ännu.
Men kommer den så kommer den!
/Lillianna

Hannele på Hisingen sa...

Höst och jul är nästan den bästa tiden ;)

Kristina B sa...

Blev så glad när jag hittade igen er, haft min dator på rep och alla favoriter försvann och har saknat att kunna gå in på er sida, så idag blev det långläsning. Tänk att ni fått snö där nere och vi i Umeå har inte fått nån snö än. Däremot har allt frysit även mina sista rosor som just slagit ut. Så nu får man drömma om våren.

Hjärtat Mitt sa...

Jag förstår varför de börjar titta fram! Söta är de i all fall. Inte så folkskygga kanske?
Snön har inte hittat hit än, men jag hoppas att den gör det senare i vinter, för det har varit lite dåligt med den varan de sista åren.

Kram Mari