onsdag 6 juni 2012

Romantik i trädgården.


 Tidigt  i morse så passerade planeten Venus Solen. Det kommer aldrig mer att hända i vår livstid, så det kan man väl få fira lite extra. Eftersom det är Sveriges nationaldag så är även flaggan hissad. I Frutäppan är det extra romantiskt nu. Pionknopparna håller på att veckla ut sina sensuella blad. Resultatet av olika rendezvous hörs i alla fågelholkarna. Det piper så gulligt överallt. Föräldrarna vågar inte flyga in i sina bon när katterna smyger så lömskt i trädgården. Jag har fullt upp med att försöka upprätthålla harmonin.


Jag har kvinnliga symboler lite här och var. Allt för att blidka moder jord...så att hon hjälper till att se till så det växer ordentligt. Har även drakar, demoner, och djävlar men inte hjälper dom till att skrämma bort rådjuren inte.


Ny skönhet för i år, hon passar bra i frutäppan.


 Rhododendron tyckte jag så illa om innan, men nu tycker jag att det är underbart vackra. Här blommar en Roddis på stam. Rh. Fantastica.


Nu när det är så mycket att göra i trädgården så måste jag påminna mig själv ganska ofta, att stanna upp och njuta av det lilla i det stora.


Ofta så ser man inte alltid det när man springer omkring med skottkärran. Det finns alltid så mycket att göra. Jag är då så tacksam att jag genom kameralinsen ofta stannar upp och fångar upp det där lilla som bara står där och väntar på att få bli upptäckt. För det är det som betyder mest!!!!!

Ha det gott
Carina

7 kommentarer:

Ester sa...

Er trädgård ser jättefin ut! Har själv varit på plantskola idag och hittat mycket fint. Det är helt underbart att gå runt och njuta av alla dessa underverk. Svårt att inte få med sig några raringar hem ;-)

Kram Ester

Jenny sa...

Vilka härliga bilder! Attans att jag glömde den där venusgrejen idag, hade ju velat kolla!

Daniel sa...

Jag håller med om att man inte alltid ser trädgården för allt arbete. Det är viktigt att stanna upp och verkligen titta på den ibland. Det är för tittandet och intrycken jag har trädgården. Allt arbete är vägen dit. Men arbetet i sig är roligt allt som oftast.

Linda Lunda sa...

Har frun tillvekat skönheten själv?
Frutäppan är jättefin!

Ninnis sa...

Vilka vackra bilder...verkligen en ögonfröjd...=)
Håller med dig det gäller att stanna upp ibland och bara ta in allt det vackra runt omkring oss.

Lev och må !!!

Kram Ninni

Susie på Stjärnarve... sa...

Otroligt vackra bilder på en vacker trädgård!

Zinkhjärtat ♥ sa...

Underbara bilder!

Ja, man måste tänka på att leva i nuet och njuta av allt som händer - har nog blivit lite bättre på det:)

Stor Kram Annelie ♥