söndag 10 juni 2012

Inget är som väntans tider....


 Att ha en trädgård innebär mycket väntan.  Jag kan känna både glädje och frustration i den känslan när det gäller trädgård. Fast jag aldrig skulle erkänna det så är det nog därför som  trädgården ger mig så mycket. Jag är underordnad en annan ordning. Pionerna är det som sätter mitt hjärta i lågor. Jag har en konstant längtan efter dom. Nu har svavelpionerna blommat över....rosenpionerna likaså...Quad hybriderna har börjat...de tidiga luktpionerna....osv...osv....


För... Paeonia Athena...skulle jag kunna ta ut en luftmadrass och sova brevid...om jag inte vore så rädd för möss.
 Nu har pelargonsticklingarna väntat klart inne på fönsterbrädan... De har nu blivit planterade i auktionsfyndade krukor från Ekeby och Gabriel.


Även sådderna har fått flytta ut från växthuset..för nu ska det bli fint att sitta här och invänta knott invationen som redan börjat dyka upp så smått.. Den som väntar på något " knott" väntar aldrig förlänge.
Ha det gott Carina

5 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

istället för att ligga ute, kanske kan du ta in EN pion vid sängen ;)

Ester sa...

Vilka underbara bilder du bjuder på!

Kram Ester

Maribel sa...

Vad fina dina pioner är, mina har bara små knoppar än så länge.

Anita sa...

Jag håller med ... pioner är något man kan längta och drömma om under alla tider på året. Jag är dock glad att bara en slagit ut ännu hos mig för vi har haft en misserabel helg med hårt regn, inte alls bra för pioner. Men om en vecka eller två kommer det att dofta och då hoppas jag på att kunna njuta av dom i solsken. Och jag tar alltid in buketter som jag ställer i uterummet ... doften när man kommer ut där på kvällarna är obeskrivlig.

Moa sa...

Underbara Athena.. vilken ljuvlig pion förstår att du blir alldeles salig av dem, blir jag också o jag förstår att jag har mycket att ta igen när det gäller dessa älsklingar.. kram och ha en fin midsommarvecka..Moa