tisdag 4 september 2012

Liljor, damer och två herrar.....

 
 Oaktiviteten här inne på bloggen beror på att åskan slog ner i en kontakt här hemma, och det tog ca en månad för Telia att komma hit. Men nu funkar det...så bäst att passa på att lägga in ett inlägg på stört!!! Nu blommar liljorna som allra vackrast i trädgården. Det är många Aha!!! upplevelser dom bjuder oss på. Doften ligger som en slöja över hela trädgården.

 
 Snart så kommer rådjuren att få stå utanför och sukta in i trädgården med lång nos. Viltstängslet är nämligen uppe. Nu ska det bara upp trästaket på framsidan också. Det ska bli spännande att se hur mycket trädgården kan blomma, när den inte blivit rådjurskäk.

 
 Liljorna är helt enorma...om ni hör några glädjetjut så är det bara jag som dör en smula ....när jag ser en ny lilja blommat ut. Många frågar om liljebaggar..Det är "bara att kläm" det är det bästa.

 
Herrarna som jag vill lyfta fram i detta inlägg är Tommy i Munkedal och katten Azlan. Tommy för att han har så mycket i sin plantskola som jag VILL ha!!!! Och Azlan för han har allt jag vill ha. Charm, kelig, snygg och ett fantastiskt sällskap i trädgården. Här inspekterar han inköpen från Gullmarsfjordens plantskola....vad sägs om ett fotblad Spotty Dotty med en Weigela Cappuccino och ett Miscanthus gräs Morning Light........m.m....

Ha det gott i det gröna
Carina.

5 kommentarer:

Ruben sa...

Men så många helt fantastiska liljor!!! Den översta är ju allra mest anslående. Den kommer jag att inhandla direkt jag får syn på den. En sådan skönhet kan man ju bara inte vara utan, får vara hur många liljebaggar som helst! Vet du namnet på den?

Ha det gott!
/Ruben

Trädgårdsdrömmar sa...

Ruben
Den översta heter Lilium Flash point, och den är helt UNDERBAR. Den Ljust gula Liljan på den lite större bilden heter Big Brother och här pratar vi BIG!!! jag skrek rakt ut när jag såg första liljan slå ut. Jösses!!!!!
Carina

Katarina sa...

Så makalöst vackra liljor! Förstår att de nästan tar andan ur er.
//Katarina

Anonym sa...

Härligt med ett nytt inlägg ifrån er!! Vackert så man blir alldeles lycklig!! Ulrika

Berit sa...

ÅÅ så vackert och kul att ni är tillbaka!!
Ha en underbar dag!!