lördag 14 januari 2012

Årets första plantinköp.

 Efter Pioner så är det Julrosor som står högst på önskelistan. Så trots att vi börjar få platsbrist på lämpliga planteringsluckor......så går det helt enkelt inte att låta bli att ge efter på begäret efter dessa skönheter. De gillar ju att stå i lite skuggigare partier...men nu hittar vi inga mer skuggplatser.
Dagliljor är en annan växande passion och de vill ju stå soligare...men ve och fasa vi har inga såna platser heller.
Ja man kan helt enkelt göra problem av allt om man vill. Så jag väljer att följa mina begär och bara gräva.
Har ni hört hur humlan gör?
Humlan kan inte flyga för vingarna är för små. Den struntar i allt man säger och flyger ändå.
Säg mig du lilla humla hur går den där flykten till?
Men humlan den bara mumlar, man kan allt som man vill.
Så jag kan gräva ner många julrosor och pioner och.......för jag vill ju...

Vi vill gärna dela med oss lite, samt tacka för alla som läser vår blogg samt ger oss kommentarer. Vi själva hinner inte alltid med att blogga så mycket som vi skulle vilja.
Så vi skulle vilja lotta ut en liten julros planta. Det är en pluggplanta ,en svart julros men jag vet inte om den är enkel eller fylld, då den heter Black selected.

Så skriv en kommentar om du vill delta i utlottningen. Fredagen den 20:e kl 20.00 drar vi en vinnare.

Ha det gott!!!
Carina och Ken.

37 kommentarer:

Annica sa...

Klart att jag vill vara med! :)

LindaLunda sa...

Jaaa!!!!!

Lena/isklockan sa...

Vill vara med . En svart låter spännannde.

Kram

Johnna G sa...

Å klart jag vill vara med och se om har turen med mig!

Lillianna sa...

Klart man vill vara med!!
Hinner inte heller blogga så ofta som jag skulle vilja, det kommer så mycket annat emellan...

/Lillianna

Carina sa...

Självklart vill jag vara med!
Kram Carina/Hjo
kattarsel@live.se

Jenny Oak Fae sa...

Vill VÄLDIGT gärna vara med i utlottningen nu när jag har trädgård igen..!

: )

KRAM, Jenny

Anonym sa...

Oj vilka underbart vackra Helleborus ni har köpt! Habegäret ökar och önskelistan fylls på. :)

Jag är gärna med på utlottningen av Julrosen. :)

Kram
Annette Thomas

maitie sa...

Har man tur i kärlek har man det inte i spel men försöka duger och skugga har jag gott om.

Sanne O. sa...

Vil meget gerne være med ! :-)
Læser på jeres blog flere gange om ugen og nyder det meget.
Men er desværre ikke så flink til at lægge kommentarer.

Mvh. Sanne O.

Anonym sa...

Jáa hemskt gärna , älskar eran blogg. Va läckert med en svart.
guma_347@hotmail.com

Lotta 8`) sa...

Åh, dessa vackra blommor! och så många det finns och klart man vill ha dem allesammans! :) därför är jag gärna med på er utlottning!

Ha en fortsatt skön helg :)

Anonym sa...

Ja jag vill gärna vara med i utlottningen har gott om skuggplatser!
Annika A

Annika Christensen sa...

Hej!
Vad kul jag är gärna med.
En svart låter ju så fint.
Hopps allt är bra med er.
Kram
Annika

Anonym sa...

En svart julros låter läckert! Kommer den ifrån er kanske det för tur med sig och är en början på en vackrare trädgård?? Mvh/Ulrika U

Iréne JB sa...

Åhhh... hemma hos mej finns plats både i skuggigt och soligt läge :) Och en julros tackar jag aldrig nej till.

Högagärde sa...

Åååååå...Jag vill också vara med. Den skulle passa finfint hemma hos mig. Jag har inte så mycket skugga men det går bra ändå.

Eva Linnea sa...

Låter spännande med "Black". Det vore kul om den hamnade hemma hos mig.
Kram från Eva Linnea

Hannele på Hisingen sa...

Härligt :)

Anonym sa...

Jag vill gärna vara med på utlottningen!Södergatan

ulla laiho sa...

Vill gärna vara med på utlottningen.

Jag planterade svart iris och väntade med spänning på att se dem slå ut - de var klart lila. Knepigt med svarta blommor.

GerdL sa...

Vill gärna vara med på utlottningen. Vilken underbar blogg ni har.

Ingela sa...

Vill gärna vara med och få en chans. Har också lite problem med var alla växter ska få plats som man vill ha. Men man får väl gräva lite nya rabatter helt enkelt.
Julrosor är verkligen fina.

Ester sa...

Så många fina julrosor! Jag vill också vara med i utlottningen.
Kram Ester

AnnA sa...

Hej!
Det är klart jag också är med och tävlar, och länken till tävlingen fins här: http://annama-trdgslivannatliv.blogspot.com/2012/01/tulpansondag.html
Alltid finns det plats för ännu en julros i våra rabatter.
hälsn
AnnA

Renate sa...

Hej!
Jag vill gärna vara med,älskar julrosor.

Susie på Stjärnarve... sa...

Här är en till som gärna skulle vilja ha en mörk julros! Har bara en vanlig vit än så länge, däremot en massa dagliljor (se dagens blogg där jag lagt in ett bildspel med dagliljor).
Jag lägger in länk hit på min blogg och så har jag blivit "följare" av din trevliga blogg!!

Anonym sa...

Julrosor, hmmmmm, klart jag vill vara med!// Gunilla

AnnCharlotte sa...

jag vill gärna vara med och tävla om densvarta julrosen...så spännande :)
Ha det bra :)

Berit sa...

JAAAA..jag vill vara med och tävla:)
Ha en underbar dag!!

MyGarden sa...

Älskade julrosor. Klart man vill vinna en till!

Fia sa...

Jag vill vara med! Har alldeles för få julrosor i min trädgård!

Anonym sa...

Låter helt underbar!!
Jag vill gärna vara med i utlottningen

Mvh Monika

monika-andersson@hotmail.com

Anonym sa...

Ja det är klart jag vill vara med.
Maria i Hällesåker

Vittran sa...

Klart att man vill vara med.
Jag känner igen det där med att det inte finns plats.
Ha en bra dag!!!!!!!

Claus Dalby sa...

Skønne, skønne Helleborus ... Tænk en gang, at blomster kan være så varieret smukke.

Ann-Sofie sa...

Jag är gärna med.
Tack!